- mån 26 mar 2018, 17:30
Hej, Är en mindre glad ägare till en Volvo S60 2.4 ( Non turbo ) 2002:a
Andra ägaren och bilen har snart rullat 14K
Problemet kom smygande, började med att den ryckte till ibland vid körning,
Nu låter bilen som en Traktor och verkar inte gå på alla cylindrar, gasen hänger sig också oftast runt 2000rpm.
har rengjort spjällhuset, bröt då strömmen ( Ca 1 timme ) efter detta gick bilen som en dröm! MEN när jag stannat och sedan skulle starta,
Ja då gick bilen precis som innan...
Gick ut till bilen idag för att testa byta stift ( volvo orginal ) då gick bilen helt kalasbra, Stått stilla över helgen. Men när jag skulle starta igen så lät den som en traktor osv..
Kontentan av detta är alltså, bilen går bra om man först bryter strömmen och inte stänger av bilen :/
Någon som har en aning om vad det kan vara, ?
Mvh Henry
Andra ägaren och bilen har snart rullat 14K
Problemet kom smygande, började med att den ryckte till ibland vid körning,
Nu låter bilen som en Traktor och verkar inte gå på alla cylindrar, gasen hänger sig också oftast runt 2000rpm.
har rengjort spjällhuset, bröt då strömmen ( Ca 1 timme ) efter detta gick bilen som en dröm! MEN när jag stannat och sedan skulle starta,
Ja då gick bilen precis som innan...
Gick ut till bilen idag för att testa byta stift ( volvo orginal ) då gick bilen helt kalasbra, Stått stilla över helgen. Men när jag skulle starta igen så lät den som en traktor osv..
Kontentan av detta är alltså, bilen går bra om man först bryter strömmen och inte stänger av bilen :/
Någon som har en aning om vad det kan vara, ?
Mvh Henry
- By Xanthopteryx