Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Addict
perhall skrev:Den som ställde frågan vill ha köpråd, inte ogrundade och tillskruvade åsikter.
Faktum är ju att bilen endast är till för körning utan bagage eller passagerar i baksätet. Det går helt enkelt inte att lasta någonting alls i den bilen. En tjockteve kan man glömma. En flyttkartong går inte heller. Inte ens en ihopvikt flyttkartong går in! Jag antar att de designade bilen så att en golfbag får plats för det är det enda jag kan tänka mig att bilen är gjord för.

Jämför man med äldre volvosedaner så har det alltid gått att lasta allt möjligt, även fast man måste ha bakluckan lite öppen så får det plats flyttkartonger, gräsklippare och teveapparater.

Baksätet är så litet att en 185cm lång person inte kan sitta "bakom sig själv" vilket gör att baksätet endast fungerar till barn. Och när man har barn krävs det bagageutrymme som inte finns. Egentligen borde bilen vara tvåsitsig med ett större bagage...
av Rikard77
Addict skrev:
perhall skrev:Den som ställde frågan vill ha köpråd, inte ogrundade och tillskruvade åsikter.
Inte ens en ihopvikt flyttkartong går in!
jo då det är bara en fråga om motorik :lol: :lol: :wink:
Användarvisningsbild
av Funk
Addict: Jag tycker du överdriver grovt, det går alldeles utmärkt att åka 4 i en S60. Och jag som är 1,84 klarar det hyggligt, V70 är väl sådär 5cm längre i baksätesgolvet, visst är det större men inte så mycket.
Jag körde 100 mil i förra veckan med 2 vuxna + 2 halvstora barn, i bagaget låg en stor resväska, 2 stora sportbagar, en kylväska + 55 liter sublåda. Inga problem alls...
Jämför man med äldre volvosedaner så har det alltid gått att lasta allt möjligt, även fast man måste ha bakluckan lite öppen så får det plats flyttkartonger, gräsklippare och teveapparater.
740/940 eller äldre då, för i 850 sedan fick du inte in en 32"WS TV i vare sig bagage eller baksäte. Och min nya gräsklippare körde jag hem i S60:n förra året...
Användarvisningsbild
av MartinS
Funk skrev:Och min nya gräsklippare körde jag hem i S60:n förra året...
Med tanke på hur bra du verkar tycka att din bil är så var det en åkgräspklippare va? ;-)

/Martin
av perhall
Addict skrev:
Faktum är ju att bilen endast är till för körning utan bagage eller passagerar i baksätet. Det går helt enkelt inte att lasta någonting alls i den bilen. En tjockteve kan man glömma. En flyttkartong går inte heller. Inte ens en ihopvikt flyttkartong går in! Jag antar att de designade bilen så att en golfbag får plats för det är det enda jag kan tänka mig att bilen är gjord för.

Baksätet är så litet att en 185cm lång person inte kan sitta "bakom sig själv" vilket gör att baksätet endast fungerar till barn. Och när man har barn krävs det bagageutrymme som inte finns. Egentligen borde bilen vara tvåsitsig med ett större bagage...
Det går in fem flyttkartonger i baksätet, fulla. kanske tolv ihopvikta.

Du tycker inte att du överdriver lite:
"totalt värdelös till allting"
"sämre bil får man fan leta efter"
"inte ens en ihopvikt flyttkartong går in"

PH
av matzen10
Haha..ja du Addict..
32" fet-teve gick iaf in i min.. Gräsklippare och trimmer med..Vanliga flyttkartonger går in tre i mitt brevlådeinkast..och nog sitter jag ok "bakom mig själv", fast jag e ju (oxå) bara 184 cm så det skiljer en centimeter från din erfarenhet ;-). Och som tur är har jag mer erfarenhet än dig, Addict, av att äga en S60 så jag iaf kan dela med mig av omdöme som är någonting värt och konkret ;-)

Fast, som sagt, man köper inte en S60 för att ha som laståsna. Är man bara två vuxna och två barn är den alldeles utmärkt. Känner igen den här diskussionen sen förut..?!
De flesta argumenten för S60 finns ju redan upptagna i forumet (och i tråden;livssituation) lixom argumenten för V70. Det är hur som helst en rätt stor skillnad på dessa bilar, jämförelsevis.

---> Matz
av perhall
matzen10 skrev:Haha..ja du Addict..
32" fet-teve gick iaf in i min.. Gräsklippare och trimmer med..Vanliga flyttkartonger går in tre i mitt brevlådeinkast..och nog sitter jag ok "bakom mig själv", fast jag e ju (oxå) bara 184 cm så det skiljer en centimeter från din erfarenhet ;-). Och som tur är har jag mer erfarenhet än dig, Addict, av att äga en S60 så jag iaf kan dela med mig av omdöme som är någonting värt och konkret ;-)

Fast, som sagt, man köper inte en S60 för att ha som laståsna. Är man bara två vuxna och två barn är den alldeles utmärkt. Känner igen den här diskussionen sen förut..?!
De flesta argumenten för S60 finns ju redan upptagna i forumet (och i tråden;livssituation) lixom argumenten för V70. Det är hur som helst en rätt stor skillnad på dessa bilar, jämförelsevis.

---> Matz
Det är ju bra jobbat av Volvo, att lyckas få två bilar som är så lika att bli så olika... smart plattformstänkande.
Användarvisningsbild
av Funk
Med tanke på hur bra du verkar tycka att din bil är så var det en åkgräspklippare va?
Nej du Martin, så rymlig är den inte oavsett om jag gillar min bil eller inte, och det var en tämligen onödig kommentar trots smiley'n.

Jag kan bara konstatera att utrymmet räcker gott till för en barnfamilj på semesterresa, eller för att släpa hem det mesta man kan behöva till huset. Jag har haft volvokombibilar så jag vet hur rymliga dom är, och har en XC90 i jobbet som kan lånas när så behövs, vilket bara har hänt två gånger hittills. en gång för att hämta folk på flyplatsen (XC:n är 7-sitsig) och en gång för att få hem två plasma-TV, det gick för övrigt inte ändå så vi fick lik förbannat låna en liten skåpbil...
Jag gillar V70 och dyker rätt bil upp när jag byter nästa gång så kan det mycket väl bli en, även om "ryggsäcken" kommer att vara nästan tom 99.9% av tiden.

Övriga påståenden att det skulle vara den sämsta bil man överhuvudtaget kan äga är bara befängt.

/Thomas
Motorhuvsjustering

Nej plåten är frisk där och g&arin[…]

Lastnät till S60

Tänkte slänga in ett lastnät i en S[…]

Defekta spridare?

Har en nissan micra k11 1998 bensin som bara g&ari[…]

Sorry to post in english, still not confident enou[…]