Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KarlMagnus
Min är på väg att lägga av, och jag fick ett pris på c:a 10000:-
Användarvisningsbild
av G-kraft
hur ser kompressorn ut ??
av mange.e
vad tänkte du då??? har du några på lager eller???
Användarvisningsbild
av G-kraft
mange.e skrev:vad tänkte du då??? har du några på lager eller???
alltså saken är den att jag inte kan lova nåt, eftersom jag aldrig sett de på bild...har ni nån bild från google eller från verkstad eller liknande så posta de till [email protected]

mvh
Användarvisningsbild
av Honke
Min skar i våras, fick byta kompressor och kondensor. Kompressorn kostar 5500-6000:- på volvo.
Sen kommer ju arbetet till såvida du inte ska göra det själv...
av Nusse77
Jag bytte AC-kompressor och torkfilter på en V70 -00 för knappt två år sedan. Det gick på nästan 10.000:- på verkstad.
Kolla runt på ett par verkstäder innan du bestämmer dig, jag fick prisuppgift på över 14.000:- för samma reparation på en annan verkstad... Tack och adjö!
av LaRy
De tjänar oförskämt mycket på detta. Kolla eventuellt europeiska leverantörer via internet. Jag vet att priset i Asien, i exempelvis Thailand och Singapore är betydligt billigare. För drygt 10 år sedan köpte jag ett komplett AC system i Singapore för 2600SEK. samma fabrikat av kompressor som Volvo använder, Sanden. Bra grejer, fungerar fortfarande. Så är det någon som skall turista där borta och har problem med AC-detaljer, gå in på gula sidorna och besök en sådan firma. Man kan ta hem annat än kostymer.

Ganska säker på att någon h&a[…]

Motoroljenivå

Du måste ju låta bilen stå i 5-1[…]

Tack båda två! Gör det lätta[…]

Låg bromsvätskenivå!?

Då varnar den igen, men bara när man br[…]