Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SBergdahl
Sen handlar du från Tyskland eller getech. Finns en tråd här om sköna felleveranser från skruvat. Inte är de så särskilt billiga heller.
av LaRy
Hej! Jag tycker det är trevligt att du vill skruva, men...... Min uppfattning är att man behöver stöd i början, att exempelvis titta över eller renovera bromsar under överinseende från din son som är lastbilsmekaniker. Det finns exempelvis många knep, ibland ganska våldsamma, hur man skall få av en skiva men handbromsrumma som "alltid" sitter fast. Och det skall vara lite kopparpasta här och lite grafitfett där osv. Hur man mjukar upp bromskolven osv med risk för att bromsoljan flödar över i behållaren. Att många, inklusive mig själv drar av kanten på bromsbelägget med hjälp av en fil. Allt står inte i böckerna. Och har du inte momentnyckel så måste man ha moment-känsla i armen. Allt detta lär man sig och det är inte svårt. Sätt igång, men låt sonen hålla ett vakande öga på broms nr1, så kan du avlägga gesällprov på broms nr 2.
Bensinpriser v2

https://www.macrotrends.net/1369/crude-oil-price-h[…]

Man har hört talas om hur dyrt det kan bli v[…]

Volvo car UX

2022 xc60

Under 2025 var bara var 5e såld bil en elbil[…]