Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av niille123
Hej!

Märkte idag att bakdörren inte går att öppna varken från utsidan eller insidan. Piggen går upp när jag öppnar inifrån men det händer liksom inget. Sen när jag försöker låsa alla dörrar inifrån så låser sig alla dörrar, men när jag trycker på knappen igen så låser inte dörrarna upp sig som dom alltid brukar göra.

Någon som vet vad det kan vara?
Användarvisningsbild
av SvenB
Hur kallt är det där du är? Har det inte frusit?
av niille123
SvenB skrev:Hur kallt är det där du är? Har det inte frusit?

-9 bara, har varit -29 här om dagen utan problem. Men det borde väl inte påverka att dörrarna inte låses upp automatiskt när man trycker på knappen inifrån, eller? Tja, jag vet faktiskt inte vad det kan vara.
Användarvisningsbild
av SvenB
niille123 skrev:
-9 bara, har varit -29 här om dagen utan problem. Men det borde väl inte påverka att dörrarna inte låses upp automatiskt när man trycker på knappen inifrån, eller? Tja, jag vet faktiskt inte vad det kan vara.
Det är inte otroligt. Om det fryser inne i dörren, så låsmekanismen sitter fastfrusen.
av niille123
SvenB skrev:
niille123 skrev:
Det är inte otroligt. Om det fryser inne i dörren, så låsmekanismen sitter fastfrusen.
Ja jag får nog vänta tills det kommit ner mot nollan och se om det blir nå bättre då. Tack för svaret!
Användarvisningsbild
av hemglass
niille123 skrev:
SvenB skrev:
niille123 skrev:
Ja jag får nog vänta tills det kommit ner mot nollan och se om det blir nå bättre då. Tack för svaret!
Kolla så att du har bra spänning i batteriet.... Det kan vara dåligt batteri som är boven

Skickat från min F5321 via Tapatalk

Jag kom precis 6.2mil. Blandad körning, 4 per[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Varför i helvete har tempen på bå[…]

Du har soppa och pumparna går. Men har du br[…]

En ganska vanlig 245:as liv

En lång tid senare kommer bilderna frå[…]