Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Linper
Hej.
Jag köpte mej en S60 T5 2003 och undrar om det går att byta ut original stereon mot en eftermarknad och man kan använda knapparna på ratten?
av Linper
Jaha... Tack för svar iallafall.. Men det råkar inte vara någon som har en sån till övers?
av andersuw
Vad är det du vill uppnå med stereobytet? Det finns ju andra lösningar än den om man vill ha möjlighet att ge stereon input från andra källor än radio, CD eller kassettband. Har själv en GROM2 kopplad till CD-växlaruttaget på min HU-803. Den ger AUX-ingång, Bluetoothingång och iPhoneingång, inklusive möjlighet till handsfreetelefon via stereon. Vill ogärna byta ut mitt Premium Sound-system eller delar därav eftersom ljudkvaliteten är utmärkt.
av sensonic
Oktan: Tack för tipset. Lite rimligare pris än tidigare alternativ. Hoppas den har god livslängd. Synd att man int kan få backsensorerna...

andersuw: För min del vill jag med bytet gärna få in Apple Carplay. Siri som hjälp till sms och navigering med kartorna som visar trafiksituation, något jag inte fick med min Grom innan den la av. Synd om jag ska tappa ljudkvalitet men saknar CarPlay mer efter att blivit van vid det.
av Storfot
Linper skrev:Jaha... Tack för svar iallafall.. Men det råkar inte vara någon som har en sån till övers?
Jag har en liggande som jag kan sälja billigare. (Fungerade inte till min v70 trots att den ska göra det, verkar vara fler som råkat ut för det på -02.)

Men det räcker inte med bara en sådan. Du behöver troligen antennadapter, monteringsram och ev. adapter för inbyggt slutsteg också, så det blir troligtvis billigast att köpa ett komplett set för runt tusenlappen.
Användarvisningsbild
av svergie2
På tal om antennadapter så har jag en du kan få köpa billigt ifall det skulle behövas. :)

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
av Linper
Jag ville ha handsfree och kunna lyssna på Spotify, men det ser ut som om jag får skaffa ett simkort till bilens telefon

Du har soppa och pumparna går. Men har du br[…]

En ganska vanlig 245:as liv

En lång tid senare kommer bilderna frå[…]

Volvo car UX

Hur funkar det? Flyter det på bra?

Bensinpriser v2

Skiljde nästan 3:- mellan diesel och bensin i[…]