Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Cimmen
KarlMagnus skrev:Knackade lite försiktigt på glaset på min V70, och meddelandet försvann.
Detta gällde lampan höger bak.
Tipset fick jag här på forumet.
så gjorde jag också i 1 månads tid sen fick jag byta lampan iallafall... troligtvis så var det glödtråden som du har "knackat" tillbaka så det blev kontakt...
Användarvisningsbild
av jbmannen
Ok, tack för tipsen ska kolla detta. Fick därimot ett annat problem igår, nån rolig typ som tyckte att han skulle knacka på min lykta och knackade alldeles för hårt så nu har jag en krossad lykta och en buckla i skärmen och kommer bli 1500 spänn fattigare pga dessa idioter som inte kan låta bli andras bilar.

//Jbmannen
av Jaffaman
Sorry, blir en liten "bump" av tråden...

Hvordan får man lösnet på den överste av de to lysene på hver side bak? Den nederste av de to er jo bare å vri om og dra ut, men jeg klarer ikke komme til på den överste. Er det noe som må klemmes inn for å få den ut?
Användarvisningsbild
av MartinS
Jaffaman, du vrider den ett kvarts varv och drar sedan ut den. Det e lite trångt men brukar gå fint.

/Martin
av Jaffaman
Ja, man har 2 stk som man bare kan vri ut. Den nederste jar svart beholder (ryggelys)? Den överste har hvit beholder - posisjonslys, men jeg har en til over der igjen - som også er posisjonslys, og den er veldig vanskelig å nå med fingrene og den kan jeg ikke vri ut. Hvis du/dere skjönner hva jeg mener... :)

Hvordan får man den lös? Det er det lyset som har gått på min V70...
Däck dimensioner

Kapa fälgarna så de blir till kugghjul […]

Tydligen knasar backkameran med denna så und[…]

P0171

Tror den sitter i motorutrymmet men däremot v[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Jag tror dessa är till 14" men kan ha fe[…]