Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Cimmen skrev:
fluppen skrev:Nää en sådan har jag inte, har "unlock" "lock" "gulknapp" och "bagageluckan"
Jag trodde att alla V70N hade kir nyckeln... När kom den annars??? Jag har kir på min -04
Den kom 04.

/Martin
Användarvisningsbild
av lexus
Cimmen skrev: Det går ju praktiskt taget men genom en ODBII läsare, fins sådana som man kopplar direkt mot en PC...
Å tusan, där ser man! Mycket man inte vet. Fast frågan är ju om man skulle våga sig på en uppdatering själv?
Användarvisningsbild
av Cimmen
lexus skrev:
Cimmen skrev: Det går ju praktiskt taget men genom en ODBII läsare, fins sådana som man kopplar direkt mot en PC...
Å tusan, där ser man! Mycket man inte vet. Fast frågan är ju om man skulle våga sig på en uppdatering själv?
sorry jag läste inte hela ditt inlägg... Denna utrustning finns bara för felsökning. För uppdateringar så krävs det en licens på vida hos Volvo... inte billigt...
Användarvisningsbild
av Cimmen
fluppen skrev:Nej jag lyckas inte panikutlösa det. Men jag provade larmet och den larmar på dörrar och rörelse och verkar funka bra, men ingen signal låter. Så jag antar att hornet gått åt pipan ? Säkringen är givetvis hel (som alltid :evil: )

Var sitter hornet ?
Det går ju byta sirenen själv... Den sitter innanför inneskärmen på höger sida fram. kolla länken: http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... code=sv-SE
av CANBus
fluppen skrev:Sen..nån som vet hur man ska göra för att "paniklarma" (får sirenen att tjuta från fjärren) ?
hmmm, inte för att behöva göra dej besviken, eller er andra för den delen....men paniklarmsfunktionen använder sig av signalhornet och inte larmsirenen.
Användarvisningsbild
av Cimmen
CANBus skrev:
fluppen skrev:Sen..nån som vet hur man ska göra för att "paniklarma" (får sirenen att tjuta från fjärren) ?
hmmm, inte för att behöva göra dej besviken, eller er andra för den delen....men paniklarmsfunktionen använder sig av signalhornet och inte larmsirenen.
nu när du säger det så du har (nog :) ) rätt... Tack för infon!
Däck dimensioner

Kapa fälgarna så de blir till kugghjul […]

Tydligen knasar backkameran med denna så und[…]

P0171

Tror den sitter i motorutrymmet men däremot v[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Jag tror dessa är till 14" men kan ha fe[…]