Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

frasse4 skrev:Ja, då tycker jag du ska köra på som du har nu! [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
Du vet inte ifall det sitter fler högtalare som jag missat? Från original kablaget som gick direkt in i original stereon så har jag nu då använt allihopa kablarna förutom 2 ihopsurrade kablar. Antog att dessa gick till kontroll av ratten då man kan höja/sänka volym plus byta låt. Tänkte ifall det sitter någon center till där bak eller något. Försökt hitta på nätet positionen av alla högtalare men hittar inget..

Skickat från min iPhone med Tapatalk
VaCUm skrev:Om de är snurrade som en spiral är det troligtvis antennkabeln.
Neh det är det tyvärr inte. Antenn kabeln är oftast ensam och det är den här med och går in på en ensam position i den nya stereon, har en adapter där mellan. Dessa kablar som jag pratar om är väldigt tunna kablar. Antar att det borde vara rattstyrningen då de är de enda jag inte använt till något än av original kablarna som fanns och rattstyrningen är ur funktion just nu.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Knapparna på ratten går till SWM dvs modulen som snackar med ratt och dess knappar och reglage.
Den ropar sedan meddelanden i CAN-bussen när du trycker på knappar.
Orginalstereon har två fyrkantiga kontakter där den får ström, ansluts till högtalare osv. Där finns även en anslutning till CAN-bussen där den lyssnar efter vissa meddelanden som volym och spårbyte.

Eftermarknadsenheter kräver nästan alltid en liten adapterbox som gör CAN-lyssnandet. Den ansluts sedan till bilstereons baksida. På min Alpine är det via en 3.5mm phono-kontakt.

Denna använder jag:
http://www.caraudiocenter.se/shop/ljud- ... 01-detail/
Hej,

Jag har en VOLVO v70N -00 med HU-803. Jag får inte ut något ljud ur centerhögatalaren. Vet någon här ifall den behöver någon ytterligare aktivering än Pro-Logic knappen för jag får inte ut något ljud därifrån när jag spelar CD? När jag spelar radio går den till 3 CH och inte heller där något ljud ur centerhögtalaren. Tacksam för svar.

/Mikael
XC60 MY27

T6 hade tidigare 253 hk bensinmotor + 153 hk elmo[…]

Volvo car UX

Fick min bil uppdaterad med nya UX i samband med v[…]

@fjohan82 , Värt att kolla till nästa g[…]

Tankat den, kanske sista gången om 3:e v&a[…]