Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
MickeM skrev:Går den bra när den startat, gissar jag på kamaxelsensorn. Möjligen vevaxelgivaren.

Men felkoder!
Kontakten till farthållaren, den på kopplingspedalen enda fel som syntes vid scanningen. Beställt en bra beg bränslepupmp. Trycket i insprutningssystemet är lågt. Tips jag fick för att kolla det från åk-lagaren som scannade. Till höger på motorn uppe vid kåpan liten ventil lik en däckventil. Fjösigt tryck troligast bränslepumpen som är kass.

Pumpen bytt. Går som en klocka igen.
Kolla tråden "Bränslepump"
Och idag, efter att den funkat i 1½ vecka, så hände samma sak igen, bilen startade inte, efter att jag precis kört den dessutom.
Dock hände detta av en slump 300 meter från min bilmek, så jag gick dit och såg ledsen ut. Han tog med sig en underhuggare och kom för att hjälpa mig att försöka knuffa igång den, vilket funkade den här gången.
Han vågade inte säga vad kunde vara fel, mer än att när jag vred på nyckeln så slocknade strålkastarna och baklysena, det skulle de inte göra sa han. Han kollade jordkablarna till batteriet och under huven, men det såg bra ut.
Sen körde jag till jobbet, stängde av bilen, testade att starta den igen, fungerade.
Alltså, ja... Vad säger man?
Användarvisningsbild
av GLIZ
DataDanne skrev:Och idag, efter att den funkat i 1½ vecka, så hände samma sak igen, bilen startade inte, efter att jag precis kört den dessutom.
Dock hände detta av en slump 300 meter från min bilmek, så jag gick dit och såg ledsen ut. Han tog med sig en underhuggare och kom för att hjälpa mig att försöka knuffa igång den, vilket funkade den här gången.
Han vågade inte säga vad kunde vara fel, mer än att när jag vred på nyckeln så slocknade strålkastarna och baklysena, det skulle de inte göra sa han. Han kollade jordkablarna till batteriet och under huven, men det såg bra ut.
Sen körde jag till jobbet, stängde av bilen, testade att starta den igen, fungerade.
Alltså, ja... Vad säger man?
Erosion i antennens kontakt är en tanke jag får.
När du bytte har det tillfällit blivit kontakt igen kanske.
Spryer som löser upp pålagringar finns i många utföranden. Jag har en oxide clean som jag köpt på BILTEMA som hjälpt mig många gånger. Dags att köpa ny märkte jag när jag kollade burken nu.

Tankat den, kanske sista gången om 3:e v&au[…]

XC60 MY27

T6 har aldrig haft mer än 350 hk.

Volvo car UX

Fick min bil uppdaterad med nya UX i samband med v[…]

@fjohan82 , Värt att kolla till nästa g[…]