Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av RdesignenElliot
Hej, jag köpte en Volvo s60 2008 för några veckor sedan. Efter årsskiftet så ska den bessas och jag undrar vad som är viktigt att göra/tänka på före besiktning?
Användarvisningsbild
av Micce1980
RdesignenElliot skrev:Hej, jag köpte en Volvo s60 2008 för några veckor sedan. Efter årsskiftet så ska den bessas och jag undrar vad som är viktigt att göra/tänka på före besiktning?
Inför, den skall fungera annars med. Men för att del ;) Du kan ju börja här https://www.bilprovningen.se/boka-besik ... lista.html
av garinge
RdesignenElliot skrev:Hej, jag köpte en Volvo s60 2008 för några veckor sedan. Efter årsskiftet så ska den bessas och jag undrar vad som är viktigt att göra/tänka på före besiktning?
Kolla så alla lampor funkar, positionsljus, blinkers har rätt färg, alla bromsljus
Göra en olje/filter/tändstift service är aldrig fel, även inspektera/rengöra/byta luftfilter..

Sen kan du ju se att allt annat funkar, använd bromsarna lite extra inför besiktning så dom "tar" ordentligt, du lär märka om
bilen drar snett/bromsar snett/kärvar, besök en GDS hall och ta en titt undertill, hur ser avgassystemet ut, upphängningar..

Eller så chansar du, besiktar och får en "to do list" eller blankt papper :)
av Uninium
Nu har du ju fått svar på det mesta, själv brukar jag också lägga varningstriangel i baksätet samt trycka i alla bälten utom förarens.
av Lövet
En 2008 som är välskött borde inte ha några problem att rulla igenom utan större insats. TIpset ovan att ta fram varningstriangeln för den måste de se och det är trist att riva ur allt i bagaget om man har några grejer där.

Samma sak om man har barnstolar, förbered att kunna testa bältena. De måste kunna testas.
Användarvisningsbild
av loci
Lövet skrev:En 2008 som är välskött borde inte ha några problem att rulla igenom utan större insats. TIpset ovan att ta fram varningstriangeln för den måste de se och det är trist att riva ur allt i bagaget om man har några grejer där.

Samma sak om man har barnstolar, förbered att kunna testa bältena. De måste kunna testas.
På min S60 sitter varningstriangeln på insidan av bakluckan,så det skall räcka att öppna bakluckan .

Volvos egen lastgaller passar bara till andra rade[…]

Volvo car UX

Kan de inte bara skicka ut den nu haha. Vet ej om […]

XC60 MY27

Nu har även V60 blivit my27. Max 335 hk. T8[…]

Fick sålt mina gamla 18" igår, sa[…]