Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Micklo
River upp en gammal tråd här, är det någon fler som råkat ut för samma sak.. Min -01 bettede sig likadant då och då, men när jag bogserat in den till verkstaden så funkade den :???: På volvo kunde man inte laga något som den inte var fel på, säger sig själv...
Dom bytte batteriet som då var 3 år gammalt och säkert på väg att ta slut, den funkade som den skulle i några månader sen kom det tillbaka. E lite jobbigt att veta att man kan bli stående rätt som det är...
Användarvisningsbild
av greeeken
Har ni testat med dom andra nycklarna ni fick till bilen????
Kan ju vara så at tman råkat förstöra kåden i nyckeln som går till start spärren.
Yeap jag har haft detta problemet, sjukt men det hände faktiskt.
Annars tror jag oxå som en del säger glapp i kabeln till startmotorn
av Micklo
Jo jag har prövat båda nycklarna... Har provat låsa och låsa upp om och om igen, vet inte om något har hjälpt men bilen startar efter en timme eller två i allafall...????
av moOd
Råkade ut för exakt detsamma på min V70 T5 -02 förra veckan. Efter att den stått parkerad i ca 1 timme medans jag var och handlade så gick inte startmotorn när man vred på nyckeln.

Volvoassistans kollade batteriet, nollställde datorn (kopplade loss batteriet), låste och öppnade dörrarna 2-3 ggr.. vilket han påstod var de 3 allra vanligaste lösningarna på problemet. Det hjälpte inte. Sen ruckade han på kontakten till startmorotn (blå färg, under själva motorn.. som man har svårt att se), vilket hjälpte.

Tydligen så är det ett vanligt fel på V70:n att kontakten oxiderar och ibland tappar kontakten..

Oturligt nog så hade jag missat att placera en av säkringarna på rätt ställe, så jag fick ta en runda i bärgningsbilen till verkstan där de upptäckte mitt misstag. :oops:
Den stora annons-tråden

Ser ganska fin och fräsch ut för sina n&[…]

Byta till elstol VolvoS60-13?

Har en Volvo S60 -13 med skinnklädsel dä[…]

Har liknande problem som i denna tråd, men p[…]

Du har ju en -13 så då lär ju en […]