- tor 07 jul 2005, 23:39
#11294
I går var inte turen på min sida, tyckte bilen kändes konstig på vägen och konstaterade ganska fort att jag hade fått punktering :???: Det satt en skruv i ena bakdäcket som nu var platt.
Hmm, fram med "veven" och reservhjulet och började att skruva...
Eftersom jag alltid lämnar in bilen på gummi verkstad när det är dax för däck bye mm så satt dom som f¤n, dom har ju mutter snurra med tryckluft och dom lossnar garanterat inte! Men har man bara orginal verktygen som ligger i bilen så var det inte någon lätt match att lossa muttrana!! Det slutade med att jag drog av huvudet på mutter verktyet och där stog jag... Som tur var befan jag mig inte ute i obebyggelsen så jag ringde en polare som kom med ett riktigt fälg kors. Sen gick det som en dans, in med däcket på lagning och sen var det bara att köra vidare med en erfarenhet rikare.
Ett råd: Ha med ett riktigt fälgkors i bilen!
Hmm, fram med "veven" och reservhjulet och började att skruva...
Eftersom jag alltid lämnar in bilen på gummi verkstad när det är dax för däck bye mm så satt dom som f¤n, dom har ju mutter snurra med tryckluft och dom lossnar garanterat inte! Men har man bara orginal verktygen som ligger i bilen så var det inte någon lätt match att lossa muttrana!! Det slutade med att jag drog av huvudet på mutter verktyet och där stog jag... Som tur var befan jag mig inte ute i obebyggelsen så jag ringde en polare som kom med ett riktigt fälg kors. Sen gick det som en dans, in med däcket på lagning och sen var det bara att köra vidare med en erfarenhet rikare.
Ett råd: Ha med ett riktigt fälgkors i bilen!