Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

De svarta menar du? Eller det kanske den inte är på en facelift-bil.

På en -04 och tidigare börjar man med hörnen. Använd något platt och snällt att bända upp framkanten med och sen följer du listen bakåt bara. När de är väck gör du samma med listen ovanpå kofångarn, börja i en ände och dra försiktigt. Sitter med snäppen hela vägen runt.
SBergdahl skrev:De svarta menar du? Eller det kanske den inte är på en facelift-bil.

På en -04 och tidigare börjar man med hörnen. Använd något platt och snällt att bända upp framkanten med och sen följer du listen bakåt bara. När de är väck gör du samma med listen ovanpå kofångarn, börja i en ände och dra försiktigt. Sitter med snäppen hela vägen runt.
Just det, faceliften syftade jag på! Ser inte likadan ut riktigt, men kan vara fäst på samma sätt. Dock vill jag varken göra sönder den eller bryta mot den "vanliga" lacken i onödan :/
Tack för tipsen, det gick att få loss den precis som du sa Smille :) Valde dock att inte lackera den, då ytan är väldigt "kornig". Tänkte att jag kanske prövar på en begagnad list som jag kan få billigt på skroten istället, och då slipar ner den lite innan. Om jag gör det så kan jag återkomma med resultat och om det var värt det ^^
Bensinpriser v2

Womens From Your City - No Selfie - Anonymous Casu[…]

EX60

Ny här nu i väntan på nya bilen. B[…]

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?