Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sed
Hej

...Och tack för ett kanonforum!

Har just varit och köpt mig en V70 2,4t jubileum -02

Om man ska montera fast drag på denna, måste man alltid kapa i bakkjolen eller finns det drag som man inte behöver göra det på?

MVH Stefan
Användarvisningsbild
av #27
Volvos drag måste du såga lite i stötfångaren..
av sed
#27 skrev:Volvos drag måste du såga lite i stötfångaren..
Men finns det ingen drag där man slipper såga? Meca, mekonomen etc?
Användarvisningsbild
av cycler
Köp original....är ine så stor prisskillnad. Vad gäller kapandet så syns det inte om man inte tittar _underifrån_.

Kan posta bild på min bil om du vill se.

/C
av Addict
Lustigt detta med volvos dragkrokar. Det är ju allmänt känt att volvobilar drar mycket släp och att svenskar vill ha dragkrok på sina bilar. Ändå lyckas inte volvo göra några bra drag som ser ut att vara originaltillbehör. Nästan alla drag kräver att man sågar bort bitar av stötfångaren!
Volvos delbara drag fyller heller ingen funktion eftersom hela draget syns ändå.

Audi hade redan när A4:an kom, kanske ännu tidigare ändå, helt dolda drag!
Hade en A4 en gång med en krok som var U formad som var helt osynligt då det var borta. Elkontakten fälldes upp bakom stötfångaren och hela krokens infästning var dold. Alltså inget kapande och ingenting syns när man har kroken i bagaget!

Jag har demonterat min dragkrok på min bil då jag tyckte den var alldeles för ful, rostig och jävlig samt fullt synlig. Som tur var gick det att montera detta utan att kapa i stötfångaren så jag klarade mig från att köpa en ny sådan.
av sed
cycler skrev:Köp original....är ine så stor prisskillnad. Vad gäller kapandet så syns det inte om man inte tittar _underifrån_.

Kan posta bild på min bil om du vill se.

/C
Hej

Skicka gärna en bild på hur det ser ut.

Tack för snabb respons till er alla!
Användarvisningsbild
av BrooklynT
Tjena!
Jag köpte ett fast drag på Mekonomen och då behövde man inte såga i den lackerade delen bakåt, utan bara ett urtag i flärpen under stötfångaren.

Monteringen tog ca 1h för två man.

// Brooklyn Tigers //
Användarvisningsbild
av ER
Den pyttelilla bit man sågar bort är det förmärkt för och det är dessutom i den genomfärgade plasten längst ner så hellre såga pyllelite för att få draget bra placerat än ett drag som kan skrapa i backen/trottoaren pga för lågt placerad dragstång.
av Noodles
BrooklynT skrev:Tjena!
Jag köpte ett fast drag på Mekonomen och då behövde man inte såga i den lackerade delen bakåt, utan bara ett urtag i flärpen under stötfångaren.

Monteringen tog ca 1h för två man.

// Brooklyn Tigers //
Detsamma gäller för Volvos org. drag. :)
Kanske något längre monteringstid, men de beror ju på hur händig man är oxo.
Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]

Varvtal motortemp är bara två exempel […]

Efter att jag bytt kamremmen senast så sitte[…]

På sådana GDS hallar då lyftplat[…]