Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xynter
Hej!

Jag har lite problem med min D5a för tillfället och jag tror att felet är lokaliserat. Tyvärr så kunde dem på Volvo (Bilbolaget) inte hjälpa mig med rätt del så jag tänkte att jag kollar här.

I morse på väg till jobbet efter ca 2 km varnade bilen för "Motor service" och gick som en påse nötter. Efter att ha startat Torque i mobilen och sökt på felkod så hittade den P0299 och då jag sökte på den så var det att laddtrycket var för lågt. Efter att låtit bilen svalna lite så kikade jag under huven och såg att en arm som går mellan ett servo och turbon hade hoppat loss. Den sattes på plats och som tur var så skulle jag iväg med bilen och kunde provköra den. Med den på plats så gick bilen som vanligt, ett tag iaf, sedan gick den som en påse nötter igen. Väl tillbaka öppnade jag huven och såg att samma arm hade hoppat bort, så den sattes på plats igen. På väg hem var det samma visa igen, då svängde jag in på Volvo men de kunde tyvärr inte hjälpa mig då VIDA inte var samarbetsvillig.

Så till frågan, är det någon som kan hjälpa mig att kolla vad det är för nummer på det clip eller vad det nu ska vara för att hålla fast armen på servot?
av Righthanddrive
Hejsan,
Precis fixat min actuator på min D5 06.
Tyvärr har jag EJ nummer men mät med ett skjutmåt så kan du få rätt clips!
Annars dra wire så länge som du najar i spåret för att hålla armen kvar på axeln.
Felkoderna brukar var för högt och för lågt turbotryck.....

Kolla bifogad länk hur clipet ser ut.

http://www.ebay.ie/itm/Turbocharger-Ele ... SwJmVZwko6

Med vänlig hälsning,
PW

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?

Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]

Dags för mig att byta belägg fram, har[…]