Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Knasen
Tjenare,

Tack för svaret, man lär sig alltid något nytt :D
av Parvel
Hej allihopa, Problemet är löst, det var som Zenobia föreslog, solfilmen spökade för mig. Löste detta genom att flytta antennen till bromsljuset i bakrutan (det finns ju ingen solfilm där) och modifiera fästet lite så att det passade. Funkade klockrent direkt (fick in 7 sateliter på stört)
av zenobia
Gott att det löste sig... =)

Fixade du det utan att förlänga kabeln till GPS-mottagaren?
Om du förlängde, var det någon vanlig "förlägningskabel" eller hemma-meck?
av Parvel
Hej Zenobia,
Ja kanon att det löste sig eller hur.
Nä jag behövde ej skarva kabeln vilket var tur, räckte precis. men jag skulle gärna vilja veta hur kabeln är uppbyggd då jag ohmtestade dom jag har (har 2 st )och det är 100% kontakt mellan ytterledare samt innerledare vilket verkar mysko = alltså är kabeln egentligen en enkelledare med ev olika motstånd, måste forska i detta. Skall kolla detta med kabeln jag har över ( har 2 st )
Provade RTI´n idag ordentligt, åkte idag mellan Stockholm-Örebro fungerade klanderfritt, RTi´n visste var jag var även om jag slog av den samt samt provade nya vägar, tog 2-3 sek sen föreslog den ny vägrutt.

Tack för all hjälp med ideér.

Kommer få överta en V60 T6 Ultimate 202[…]

Fel centerhögtalare?

Någon som kan bekräfta om det bara &aum[…]

Hej, jag har en vän som har en 2007 MOD V70 2[…]

meddelande

Försvinner de inte när du tar bort dem i[…]