Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av semlan
Hej på er alla, jag är ny medlem och har några frågor... :?:

Vilken dimension kan jag använda på vinterdäck till en S80 AUT -170 HK -02 ... Volvo rekommenderar 205-65-15 har jag sett på vinterdäck till min S80.....

Jag hade en volvo 850 -95 tidigare med alufälgar och gislaved nordfrost 185-65-15, kan jag använda dessa på min s80... :?:

Eller kan jag använda mina gamla alufälgar och köpa nya vinterdäck 195-65-15 till dessa gamla aluhjul, skulle dessa vara godkända om dessa passar på min S80... :?:

Vad är den gula knappen till för på fjärrdosan till larmet.... :?:

Har jag köpt mig en problembil tro, den har 10000 mil på mätarn och fullservad enligt volvos serviceintervaller....???

Man åker iaf ljuvligt i den, drog en repa på 40 mil igår och färddatorn visade en snittförbrukning 0,79, detta verkar juh ganska lovande iaf... :)

Hoppas på svar, och att ni inte kastar ut mig direkt.... :( :wink:

Mvh semlan.
Användarvisningsbild
av SE6M
Får börja med att hälsa dig välkommen till forumet Semlan !

Däckdimensioner ger jag mig inte in på, för det kan jag ej.

Den gula knappen är för att tända upp bilens positionsljus när man står utvändigt och vill se bilen och dess omgivning en mörk kväll/natt.
Tryck kort på den och bilen tänder upp några sekunder, kanske uppemot 30 sek. någonting.

10´000 mil är väl bara inkört månntro... :wink:
Köpte själv en MY-00 som gått 15´000 mil, men går underbart fint.

Ligger själv runt 0,77-0,78 enligt färddatorn, räknar jag ut antal mil per liter så är det ca 0,73-0,75. Färddatorn visar något för mycket verkar det som.
Har i och för sig "bara" 140hp motor och automat, men den körs lugnt och sansat...

Och ja, det här med att kasta ut eller ej, det tål att tänkas på... :wink: :D

Kör mjukt !

/Mats
Användarvisningsbild
av semlan
Hehe Mats....

Jag får tacka så mycket för ditt svar, och samtidigt grattulera till ditt fina namn.....Wink

//semlan
Användarvisningsbild
av SE6M
Tack så mycket ! :wink:
Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]

Varvtal motortemp är bara två exempel […]

Efter att jag bytt kamremmen senast så sitte[…]

På sådana GDS hallar då lyftplat[…]