Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Eloo
Hej, Lysdioderna har slocknat i sidan på H sida baklampan, någon som vet om det går att laga? tvådelad baklampa. Går det att plocka loss nedre del utan att lossa övre delen?
Pratade med en på Volvo o han pratade om att byta hela lampan. Sitter tydligen ett kretskort vid lampan som kan vara fel på.

Tackar på förhand!!

OJ.
av aRAy
kebabpizza skrev:Det går att ta isär, för jag lagade kretskortet åt en bekant för ett par år sedan.
Hur lagade du kortet?
Min högra diodbrygga lyser inte och jag har inte nån fukt på insidan av glaset. Ska montera bort lyset o ta ut bryggan för o se vad som kan va felmen vill höra vad som kan göras när man ändå har grejjerna ute. Vill försöka undvika en utgift på 600:- för fyra små dioder :wink:
av aRAy
kebabpizza skrev:Är kopparbanorna skadade så kan man ersätta dom genom att löda tunna koppartrådar mellan lödpunkterna.
Aja ok...synd att man inte är en hejjare på att löda dock....Blir till att punga it sura 600:-
Vet nån vad volvo reservdelar tar för bryggan? vparts tar 669:- inkl. allt med kabel o grejjer.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av pms
Dioderna i högerlyktan har lagt av. Det enklaste är väl att klippa kabeln till diodbryggan i vänsterlyktan om man inte orkar pula med lödning av kopparbanorna eller köpa nytt. Då är frågan: Vad har kablarna till diodbryggan i vänsterlyktan för färg? Besiktningen kräver inte detta lyse men om bara en sida lyser blir det anmärkning har jag hört.
av mbc
aRAy skrev:
kebabpizza skrev:Är kopparbanorna skadade så kan man ersätta dom genom att löda tunna koppartrådar mellan lödpunkterna.
Aja ok...synd att man inte är en hejjare på att löda dock....Blir till att punga it sura 600:-
Vet nån vad volvo reservdelar tar för bryggan? vparts tar 669:- inkl. allt med kabel o grejjer.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Med tanke på att vparts oftast är dyrare än Volvo så är troligen även bryggan billigare hos Volvo, ring och kolla.

Tack Erik ! Ska lyssna och göra det

Bensinpriser v2

https://www.tn.se/naringsliv/46698/analytikern-pri[…]

Är det skruvhål för att fä[…]

Vakuumslang

Jag gjorde en snabb sökning och reservdelslis[…]