Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Creo
Lite uppföljning då för eventuellt framtida behov. Snackade med Mechanum, dom ska ha 2600 för ett byta. Slangen kostar 250 och bytet skulle ta en timme. Man har alltså en timpeng 2 350 kr! Enligt dom är det ingen fara att köra vidare med detta ett tag, högre bränsleförbrukning var väl den värsta effekten.

// Creo
Användarvisningsbild
av fisse
Creo skrev:Lite uppföljning då för eventuellt framtida behov. Snackade med Mechanum, dom ska ha 2600 för ett byta. Slangen kostar 250 och bytet skulle ta en timme. Man har alltså en timpeng 2 350 kr! Enligt dom är det ingen fara att köra vidare med detta ett tag, högre bränsleförbrukning var väl den värsta effekten.

// Creo
Sjuka priser om man jämför med vad delarna kostar....
Men den där slangbiten kan vilken verkstad som helst sätta dit. Frågan är ju bara om oljefällan är kollad/bytt sen innan? Om den inte är det, så är det lika bra o byta rubbet. Blir några hundra extra men jobbet ska ju ändå göras.
av MickeM
Jösses vad bilder kan luras.
Det jag på första bilden trodde var grova turbotrycksröret var vakuumslangen på insugsgrenröret...
Haha! :lol:

Bild Nr 2 var bättre och i kombo med övriga blev det solklart....

Men jag har ingen räfflad slang där...?
Den är helslät hela vägen....

Nåja, felet är hittat, det är relativt akut, och inget extremt dyrt är trasigt.
Byte och rengöring av vevhusventilation vore seriös fix.

Är det skruvhål för att f&aum[…]

Tack Erik ! Ska lyssna och göra det

Bensinpriser v2

https://www.tn.se/naringsliv/46698/analytikern-pri[…]

Vakuumslang

Jag gjorde en snabb sökning och reservdelslis[…]