Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Joel93
Hej!

Jag ska köpa mig en s60.
Har hittat en t5 automat, rullat 19000.
Ej chippad.
Är det något jag behöver oroa mig för. Tex turbon, lådan m.m.
Hur tåliga är lådorna och turbon? Tänkte på miltalet...
Har kollat runt på nätet men hittar inget svar dom passar min fråga.

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Kolla om lådan är spolad. Om inte så gör det. Annars är det nog inget särskilt mer än det som är standard på en P2a som vevhusventilation och delar i framvagn mm.
Användarvisningsbild
av Någonting
Kolla också så att kamremmen är bytt. Det ska vara gjort senast vid 18 000 mil. Kostar några tusen extra om det inte är gjort annars.
av Joel93
SBergdahl skrev:Kolla om lådan är spolad. Om inte så gör det. Annars är det nog inget särskilt mer än det som är standard på en P2a som vevhusventilation och delar i framvagn mm.
Okej.
Ska man byta all olja (spola) eller bara öppna och byta det som rinner ut, som denna nedan har gjort.Bild

Senast redigerad av 1 Joel93, redigerad totalt 0 gånger.
av Joel93
Någonting skrev:Kolla också så att kamremmen är bytt. Det ska vara gjort senast vid 18 000 mil. Kostar några tusen extra om det inte är gjort annars.
Serviceboken är fullstämplad så jag antar att den är bytt. Men jag bad om bilder på serviceboken :)

Användarvisningsbild
av SBergdahl
Joel93 skrev:
SBergdahl skrev:Kolla om lådan är spolad. Om inte så gör det. Annars är det nog inget särskilt mer än det som är standard på en P2a som vevhusventilation och delar i framvagn mm.
Okej.
Ska man byta all olja (spola) eller bara öppna och byta det som rinner ut, som denna nedan har gjort.Bild

Jag har provat båda. Resultatet blev detsamma så vitt jag kan avgöra: oljan är röd och lådan växlar bättre.
Stefans 968

Snyggade till i hjulhuset, körde en 2-K bedli[…]

Vakuumslang

Tja, googlat hur mycket som helst för att hit[…]

Jag har inte köpt vare sig skivor eller bel&a[…]

För mindre hund. Hög kvalitet och i nysk[…]