Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av cozmo
Etter å ha stått ute noen uker i mycke regn, kan jag höra at vatten svosjer rundt inni dashboardet et eller annet sted. Svingar jag til venster, hörar jeg vatten slosher over til höger och vica versa.

Jag fatter inte var detta vatten er hen, det er helt tørt inni bilen! Har skrudd av deksler i fotbrønnen på begge sider, og tittat opp under dash'en - det er inte en dråppa vatten! Allikevel hörar jag det sloshar rundt....

Jeg har skrudd av vindrute torkararmene, og den plastkåpan som sitter under. Alt ser helt okej ut - drenshullene er inte blockerade.....

Var i alle dager kan vatnet være??
av andersuw
Vattnet skulle möjligen kunna ha samlat sig i rännan under avrinningsbrunnarna nedanför vindrutan. Det skall visserligen rinna undan därifrån av sig självt. Men om det samlats skit i avrinningshålen från rännan kan vattnet bli kvar.
av cozmo
Tacksam for svar.

Nei, inte taklucka.

Jag har demontert hele dekselet nedenfor vindrutan. Alt er helt OK - og vann som renner ned på vindrutan renner ned i dreneringshullene som det skal.

Kan det være AC-kondenseren som slipper vatten inni der et sted?
av andersuw
Möjligen skulle vatten kunna ha tagit sig in i ventilationssystemet på eller annat sätt. Har du kollat hur det ser ut vid kupefiltret?
av cozmo
Tror jeg fant lekkasjen...Det rinner ned under teppet på førersiden fra et punkt høyt under dashboardet på førersiden. Drypper fra en boks med mange små hull i....Derifra renner det ned på gulvet - når jag lyftade opp teppet var det minst en liter vann på gulvet under teppet....

Brembo skivor med belägg från Ferodo ru[…]

Bensinpriser v2

ibland går det , ibland går det ner, p[…]

serviceavtal

serviceavtal lönsamt eller ej? 500kr m&arin[…]

Kolvringar etc b4b

Där blir alltid en "kant" (vän[…]