Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fluppen
När jag var å tanka idag och skulle öppna tankluckan, man "flärrpar" ju upp den med ett finger..döm om min förvåning när locket fortsatte ner på backen, jag tappade tankluckan !! Fina och djupa repor var ett faktum.. :evil:

Inget verkar ha gått sönder utan att den hoppar ur sitt läge, kan nån berätta hur den ska sitta eller fota hur det ska se ut..jag blir inte klok på hur den ska sitta ?!

Bilen är en V70N och ja.. jag har sökt men hittar bara nån tråd om nån plastgrej som kostar 75spänn.

Tack för den.. :wink:

Filip
av Loblin
Kul att man inte är ensam...hände precis samma sak för mig :lol:

I mitt fall gick klackarna som sitter på plastbiten sönder. Om du tittar på bilen så ser du en plastbit formad som en halvmåne (till höder om tankhålet). Du har väldigt tur om plasthakarna (4st) på den är hela. Är dom inte så blir de en ny för typ 75kr :wink:
Luckan i sin tur har ju en bygel som ska fästas i hakarna. Den del av bygeln som ligger an mot luckan ska trixas in bakom hakarna på högersidan av plastbiten.....sen ska den "fria" delen av bygeln hakas i dom andra två hakarna på plastbitens vänstra sida!
Problemet är bara att hakarna till 99% kommer att gå sönder när du försöker få dit den :???: Så det enklaste är att skaffa en ny "plastbit" å sätta fast luckan på den innan allt i ett monteras på bilen!

Hoppas du fattar mina kråkfötter :wink: Lycka till!!
av HenkeG
Exakt samma sak hände mig för två veckor sen. Åkte till bilia och köpte ett nytt gånggärn för 81:-. Monteringen tog 5 minuter, så det var skönt!
/Henke
Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]