Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sparwen
Nyligen köpt en Volvo V70 -01, allting är bra så när som på en detalj.

Oftast, inte alltid men oftast efter att jag tryckt ner bromspedalen så pyser den på vägen upp. Ibland bara en kort stund och ibland riktigt länge.

Genom att lägga foten lite lätt på den så blir den tyst. Då är det oftast tyst när jag släpper foten från den, men ibland fortsätter den pysa.

Nån som vet vad det kan vara för fel?

Sökte lite i forumet ang detta, men fick så olika varianter. Kul om nån har nån aning utifrån det jag förklarat.

Edit: Bäst jag lägger till att det är inget fel på bromsförmågan, bromsarna tar bra.
av Frigge
Axeltätningen till Bromsförstärkaren läcker.

Måste tyvärr byte komplett bromsförstärkare isf
av kalle173
Jepp! Kan bara instämma och tillägga att pysandet kommer att öka så att den tokpyser hela tiden till slut. Vakuumklocka/Bromsförstärkare 4000:- ny, beg. halva priset och jobbet ca 3000:-
av sparwen
Tack för svaren. Firman jag köpte bilen av för lite mer än en månad sen ska titta på den på måndag. Jag påpekade dock felet redan en vecka efter att vi köpte bilen. Nån som vet vad som gäller, är det en kostnad de ska stå för eller?
Användarvisningsbild
av ateist75
kalle173 skrev:Jepp! Kan bara instämma och tillägga att pysandet kommer att öka så att den tokpyser hela tiden till slut. Vakuumklocka/Bromsförstärkare 4000:- ny, beg. halva priset och jobbet ca 3000:-
Kan tillägga att booster cylinder till kopplingspedal V50/S40 och ford focus kostar ca 150 kr. Vi tillverkar dom pedalställen på mitt jobb.
Användarvisningsbild
av Nexus
rikkarden skrev:Tack för svaren. Firman jag köpte bilen av för lite mer än en månad sen ska titta på den på måndag. Jag påpekade dock felet redan en vecka efter att vi köpte bilen. Nån som vet vad som gäller, är det en kostnad de ska stå för eller?
Är det en seriös firma med MRF garanti så borde de stå för reparation. Det handlar ju om bromsar som är ur en trafiksäkerhets punkt en viktig sak. Och detta ska garantin omfatta!
Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]