Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Relät till helljuset var trasigt så detta plockades bort för att senare kunna bytas ut (det trsiga relät för helljuset är nu tillbakasatt)... Döm om min förvåning när jag sedan skulle starta bilen då lyser varningslampan för avgasrening, bilens automatlåda har lampona slocknat på och den växlar aldrig upp. Motorn går oroligt när man startar, backsensorerna piper inte som de brukar.

I samma veva blinkade lampan för lågt batteri till, så denna är på laddning nu.

Någon idé vad detta kan vara och om reläborttagandet har orsakat dessa fel eller kan det vara batteriet?

Tack på förhand!
Användarvisningsbild
av Kliszow
Prova att ta bort batteriet" så bilen får läsa in drivrutinerna igen ,Kan Funka :?: Det är ju trots allt en Dator på gott och ont :arrow: ;-//

Volvo S80 2.4
Användarvisningsbild
av elmuppo
Kliszow skrev:Prova att ta bort batteriet" så bilen får läsa in drivrutinerna igen ,Kan Funka :?: Det är ju trots allt en Dator på gott och ont :arrow: ;-//

Volvo S80 2.4
Ursäkta?
inka6 skrev:Relät till helljuset var trasigt så detta plockades bort för att senare kunna bytas ut (det trsiga relät för helljuset är nu tillbakasatt)... Döm om min förvåning när jag sedan skulle starta bilen då lyser varningslampan för avgasrening, bilens automatlåda har lampona slocknat på och den växlar aldrig upp. Motorn går oroligt när man startar, backsensorerna piper inte som de brukar.

I samma veva blinkade lampan för lågt batteri till, så denna är på laddning nu.

Någon idé vad detta kan vara och om reläborttagandet har orsakat dessa fel eller kan det vara batteriet?

Tack på förhand!
Kolla säkringarna. iaf måste felkoderna raderas med volvo verktyg.
Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]