Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Krullizz
Hej!

Har läst många trådar om detta fenomen här men inte hittat en som passar på mitt problem. Har problem med att ibland när man vrider på tändningen så lyser det inget där det ska stå ett "P" för indikeringen av växellådan, efter en stund så kommer "P":et och man kan höra ett klick någonstans ifrån. Jag plockade bort startspärren nu när jag såg att det lös ett p för att se om de slocknade då vilket de inte gjorde. Min fråga är egentligen vad jag ska kolla nästa gång. Har tyvärr inget att läsa ut felkoden med och har inte lust att lämna in bilen på verkstad.

Alla tips mottages tacksamt.

/ Svante
av MickeM
Vad händer om du rycker i växelspaken när P saknas?
Kan vara lägesgivaren till spaken.
Testa att dra till N. Där kan du också starta.

Kan ju också vara DIM som är glapp, men då borde du kunna starta, eftersom den troligen bara visar växelläget, och knappast är enheten som hindrar start.
av Krullizz
StefanN skrev:Skulle också gissa på PNP-brytaren.

Tackar! Läst på lite om de problem och känns som om det skulle kunna vara felet, vet du om man kan få tag på en begagnad eller om det måste vara en ny?

Hej Forumet, Vår XC90 Ursula började kr[…]

Strålkastarbyte

En fråga, jag har bytt båda mina str&a[…]

VCM-epidemi, VOC - service krävs

Jag har inte hört något speciellt i Sve[…]

Kolvringar etc b4b

Dom kom ut,skall det inte vara låsbricker ti[…]