Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ER
hup skrev:Här på Volvo i Borås vill dom ha 399 kr för en ny upphängning. Biltema tar 49 kr för en motsvarande.

Sett i tråden att folk köpt på Bilia för 200 kr. Lite konstigt att det kan skilja så mycket mellan olika volvohandlare. Den jag kollade på hos Volvo såg ut att vara ett riktigt hemmabygge.
Det är ju fri prissättning mellan kedjor. Gav heller inte mer än runt 150kr för volvos egen lösning och skulle inte ens titta åt biltemas pga dålig erfarenhet av deras prylar till bilar.
av hup
Jag ringde en annan volvohandlare. Han meddelande att dom köper sin del från Mekonomen. Åkte dit och köpte den för 143 kr (samma som wooxer). Den verkar rejälare än Volvos och till ett bra mycket bättre pris. Hos Mekonomen finns den dock inte för 2,4T enligt deras dator men den för övriga motorer passar suveränt.

Mycket lätt att montera, tog inte ens 5 minuter efter att bilen var lyft.

Tack Wooxer för tipset om volvohandlaren sopm ledde mig till Mekonomen.
av wooxer
hup skrev:Jag ringde en annan volvohandlare. Han meddelande att dom köper sin del från Mekonomen. Åkte dit och köpte den för 143 kr (samma som wooxer). Den verkar rejälare än Volvos och till ett bra mycket bättre pris. Hos Mekonomen finns den dock inte för 2,4T enligt deras dator men den för övriga motorer passar suveränt.

Mycket lätt att montera, tog inte ens 5 minuter efter att bilen var lyft.

Tack Wooxer för tipset om volvohandlaren sopm ledde mig till Mekonomen.
Så lite så =)
bara kul om man kan hjälpa till!
Motoroljenivå

Jag bytte oljestickan på en V60AWD D4 fö[…]

Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]

Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]

Icarsoft cr max och Biltemas dosa för Volvo.