Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wissel
Med friskt batteri så kunde min förra stå i 2 månader. men då bör allt vara
okej typ Larmsirenen, inga dörrlåskistor som ligger o drar osv. med en trilskande
sådan sjunker tiden till 2-4 dagar.
Användarvisningsbild
av Mysko
wissel skrev:Med friskt batteri så kunde min förra stå i 2 månader. men då bör allt vara
okej typ Larmsirenen, inga dörrlåskistor som ligger o drar osv. med en trilskande
sådan sjunker tiden till 2-4 dagar.

Hemma på brs ppc säger den ju nått om ett lås. Säkring 29 sitter inte i bilen. Sen har ju batteriet tagit stryk. Laddade med en cotech. Från Klas i sjön. Den sa fullt efter nån timme. Cetec gav dock mer.

Skit samma, kollar vad det dra på tomgång.
Användarvisningsbild
av Mysko
Kollade lite snabbt igår, 178 man utan att tända ljuset i bagaget. Visade ofta oändligt. Fått tag på ny multimeter, den går till 20A. Får jag inte fram nått på den, då lånar jag polarens tång A mätare.
Användarvisningsbild
av Mysko
Hej igen, har bytt stereo nu till en android. Ska inte svära på detta men har ju som vana att koppla in laddaren med jämna mellanrum (har nytt batteri nu) efter 3 dagar utan körning och laddare var det tomt innan stereobyte (med nytt batteri).

Kopplade in laddaren ca 4 timmar sist, (efter byte av stereo) då visade den fullt. Och hade dagen innan kört bara korta körningar 5-6 stycken och fläkten gick för fullt för att värma bilen (auto) varje gång. Körde typ 2-3 km bara.

Funderar på om det var så att slutsteget på orginal stereon aldrig slog av? Men ska testa detta mer, och med en ctech så man ser laddningen. Förr kunde bilen stå 18-19 timmar och inte visa fullt. Har ju dessutom tagit bort telefonen (orginal) kanske även kunde vara den? Men vi får se, återkommer om detta.

Tack för svaren, det uppskattas! Jag borde sk[…]

Startproblem V70

Hej! Jag har en Volvo v70 -10 D5 som har gåt[…]

Bakre hjullager hub 4 håls 1993 855

Hejsan, Mitt bakre högra hjulhubb har bö[…]

Åk till ÅF så ser dom vilken nyc[…]