Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mango83
Hej det är så att jag äger en Volvo v70n årsmodell 2004 2.5T problemet är när jag gasar på riktigt ordentligt på 2an3an så hörs ett pip ljud i 1 sekund först laddar den 0.55 och efter pipet så 0.5??? Har sprutat start gas över hela motorn inge varvtal ökade hjälp!! Blir tokig. Bilen är chipad med bsr steg 1 och fereta sport flow halvsats och jr öppet luftfilter med avskärmning
av MickeM
Mango83 skrev:Hej det är så att jag äger en Volvo v70n årsmodell 2004 2.5T problemet är när jag gasar på riktigt ordentligt på 2an3an så hörs ett pip ljud i 1 sekund först laddar den 0.55 och efter pipet så 0.5??? Har sprutat start gas över hela motorn inge varvtal ökade hjälp!! Blir tokig. Bilen är chipad med bsr steg 1 och fereta sport flow halvsats och jr öppet luftfilter med avskärmning
Du har väl kanske läck på tryckröret från turbon.
Förresten är startgas mycket otillförlitligt att leta vakuumläck med.
av Mango83
MickeM skrev:
Mango83 skrev:Hej det är så att jag äger en Volvo v70n årsmodell 2004 2.5T problemet är när jag gasar på riktigt ordentligt på 2an3an så hörs ett pip ljud i 1 sekund först laddar den 0.55 och efter pipet så 0.5??? Har sprutat start gas över hela motorn inge varvtal ökade hjälp!! Blir tokig. Bilen är chipad med bsr steg 1 och fereta sport flow halvsats och jr öppet luftfilter med avskärmning
Du har väl kanske läck på tryckröret från turbon.
Förresten är startgas mycket otillförlitligt att leta vakuumläck med.

Tackar för svar har typ dränkt alla rör i startgas utan framgång men lätt vart att ta bort tryckröret och kolla

Tack för svaren, det uppskattas! Jag borde sk[…]

Startproblem V70

Hej! Jag har en Volvo v70 -10 D5 som har gåt[…]

Bakre hjullager hub 4 håls 1993 855

Hejsan, Mitt bakre högra hjulhubb har bö[…]

Åk till ÅF så ser dom vilken nyc[…]