Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av suvlaki
När jag svänger höger så kommer det ett konstigt ljud höger fram. Det är svårt att beskriva hur det låter men typ. wrom wrom wrom Har nån en anning o va det kan vara?hjullager? Bilen är en s60 t5 -02
Användarvisningsbild
av Fluffen
det första du kan göra är att hissa upp bilen och känna efter ev glapp, snurra också hjulet och lysna efter oljud är det inget oljud eller glapp tror jag inte det är hjullagret som krånglar iallafall.
av Tach
Kan bara nämna att hos mig var det hjullager fel, fast det inte var glappt eller lät när man snurrade för hand, men i farter runt 70 då lät det, bytte och felet löst ..
Användarvisningsbild
av falcon
hej
När min bil hade missljud på höger sida bytte jag hjullagret men missljudet var kvar,då sa en mek att när det låter på ex höger sida så är det väster som är dåligt och i mittfall så var det det.
av volvoR+s60
Det är hjullager.
av suvlaki
så är det vänster hjullager som är dåligt då? Hur pass bråttom är det att byta det? vad kan ta skada?
Användarvisningsbild
av camaro69
Det är bråttom. Det är farligare än du tror.

Om lagret skär, kan hjulet låsa sig. :shock:
Är inte så bra om det händer på en vältrafikerad väg.

Jag är tveksam. I landet Sverige älskar[…]

300kronors lådan fungerade! Växlar v&au[…]

Dimension på intercoolerrör?

Någon här som har ett intercoolerrö[…]

Motoroljenivå

På vilket sätt beter sig visningen? Ett[…]