- mån 20 mar 2017, 19:17
Jag har läst här i gruppen att det finns fler än jag som får dålig eller ingen värme i kupén och som liksom jag läst ut felkoder och får CCM-0040 som enligt felkodlistan avser Luftkvalitésensor. Det finns tyvärr här i gruppen olika svar på vilken det är men jag har pratat med tekniker på Volvo som menar att den har inget med temperaturen att göra utan den styr recirkulationen av luften i kupén. Jag har frågat samma tekniker om vad som kan vara felet då trots att felkoden pekar ut den givaren. Han menar då att vanligast är att värmepaketet har beckat igen och att det är det som ska bytas. Vilket jag då inte tror på eftersom att det kommer värme ibland, dock inte med full effekt. Jag vill ju inte göra några chansbyten och jag vill ju inte lämna till verkstad och att man där gör chansbyten som jag sedan får betala. Kan någon vis person här i gruppen säga att exakt den här detaljen ska du byta så fungerar det sedan? Själv börjar jag tro att det är givaren som sitter under radioenheten bakom det lilla gallret som är trasig. Har dammsugit och blåst lite lätt genom det men det blev ingen skillnad. Jag har för mig sedan en tid när jag hade en 850 att det ska blåsa en lätt luftström ur det gallret?

- By Righthanddrive