Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Marbas
Min erfarnhet från tidigare bil med löstagbart drag är att det alltid satt på... Kan bero på att jag använder draget minst en gång i veckan (periodvis mer), samt att jag är lite lat... Nu har jag fast drag på min V70N.

Håller med MartinS om att ett drag (oavsett om det är fast eller delbart men monterat) är en nackdel vid påkörning bakifrån. Undrar när det "automatiska" draget kommer, ett som viker undan vid kollision... Men det finns väl eldrivna "löstagbara" drag nu också, eller...?
av Motörhead
Nackdelen med ett löst drag är att du får en till punkt på besiktningen att "oroa" dig för. Var noga och smörj draget så att det inte börjar kärva.
Användarvisningsbild
av Harald
Jeg Låner denne diskusjonen litt.
Jeg har en 2005 Summum med ryggesensor og masse utstyr.
Jeg skal snart montere drag på bilen (avtagbart).

Noen sier at man ikke behøver å softwareoppgradere bilen etter at draget er montert mens Volvoforhandleren sier at man må softwareoppgradere bilen etter man har montert drag.

Kan noen svare litt utfyllende på hva som gjelder og hva som kan være forklaringen på at noen sier at man må mens andre sier at man slipper?

-Hva får man hvis man softwareoppgraderer?
-Hva får man ikke hvis man ikke softwareoppgraderer?
Användarvisningsbild
av cycler
Hmm var något med dimbakljus om man inte uppgraderade..

Däremot om du har backsensor så _skall_ du uppgradera.... annars kommer sensorn alltid pipa så fort du lägger i backen......

Kan driva vem som helst till vansinne...:)

/C
Användarvisningsbild
av #27
cycler skrev: Däremot om du har backsensor så _skall_ du uppgradera.... annars kommer sensorn alltid pipa så fort du lägger i backen......

Kan driva vem som helst till vansinne...:)

/C
Jag har aldrig uppgraderat något när jag har monterat en krok har funkat utan problem även dom med backsensor...

Här har ni monteringsanvisning för kabel som ni kan läsa om mjukvara för dimljus.

http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... e215b65c86
av noclean
satt o läste om inläggen vad gäller o bli påkörd bakifrå o att de då e bättre o ha ett löstagbart att me ett fast så "knögglar" inte bilen ihop sig som de e tänkt men vare sig du har fast lt löst så har du ju ändå dragbalken undertill o den e ju inte klen så ja undrar om de har så stor betydelse? ja tror att själva kroken i sig bara ger den påkörande bilen lite mer skada???
Motoroljenivå

Jag bytte oljestickan på en V60AWD D4 fö[…]

Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]

Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]

Icarsoft cr max och Biltemas dosa för Volvo.