Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Volvoismo
Har haft strul med immobilizern i min S60 så detta har jag kommit fram till : Larmet har inget att göra med immobilizern - immobilizern är alltid påslagen förutom när nyckeln (transponder) sitter i nyckellåset (antenn) - nån får rätta mig om detta inte stämmer o förklara ha ha

I förrgår så ville den inte starta igen :roll: bara ett klick - så jag prova att ta ur reläet till startmotorn och spraya el-spray på kontakterna på reläet och sätet i boxen sedan satte jag i och tog bort det några ggr och bilen starta ....
Jag har nytt batteri ds
Användarvisningsbild
av johnnype
Immo ligger i ECM och CEM. Har du en bensinturbo så kan jag läsa ut koderna från både ECM och CEM samt synka om ifall det inte stämmer.
Allt genom diagnosporten :)

Nu är detta inget jag pysslar med dagligdags så det tar mig kanske lite tid att plocka ut datan när jag väl läst från bilen. Inget 5-minuters jobb således men det skulle mycket väl kunna vara om man skapar sig ett bra verktyg.

ps. det går alltså att starta en Volvo utan rätt nyckel i tändningslåset ds.
av mattsson81
Har du provat å byta antennen som sitter runt tändningslåset ?
Användarvisningsbild
av Volvoismo
tack för infon johnnype :) antennen är inte bytt just nu är jag inne i en fas där jag bara byter delar som jag vet/ser/kollar är sönder ....
Användarvisningsbild
av Volvoismo
Nej inte ännu kommer ju inte åt den ovanifrån - har bara sprayat på den med kontaktspray så länge...
Bakre hjullager hub 4 håls 1993 855

Hejsan, Mitt bakre högra hjulhubb har bö[…]

Åk till ÅF så ser dom vilken nyc[…]

Byta bärande balk 940

Finns verktyg att hugga loss punktsvetsar med. Jag[…]

Nix, funkar inte i AAOS, däremot i Sensus...