Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av klantost
hallo har en 740 90 årsmodell, köpte igår ett par stolar från en v70n 00,
inga större problem att få in dom i bilen men dock elen ena av dom är 3minnes funktion vet inte hur jag skall koppla. Testade koppla bilbatteri till den men inget hände mer än att det lätt när jag tryckte på knapparna...nån som vet hur jag skall koppla in ström till den?
Användarvisningsbild
av elmuppo
klantost skrev:hallo har en 740 90 årsmodell, köpte igår ett par stolar från en v70n 00,
inga större problem att få in dom i bilen men dock elen ena av dom är 3minnes funktion vet inte hur jag skall koppla. Testade koppla bilbatteri till den men inget hände mer än att det lätt när jag tryckte på knapparna...nån som vet hur jag skall koppla in ström till den?
http://elmuppo.no-ip.com/volvo/Elschema ... 0_2001.jpg

Där har du elschema.

Tyvärr kommer det inte funka något vidare, då stolen kräver CAN anslutning för att fungera. Du kommer troligen kunna "köra" stolen i 20sek sen kommer den att stänga ner sig.

//Branx
Användarvisningsbild
av MartinS
Med hjälp av det schemat borde det ju inte vara allt för svårt att göra en egen styrbox som skippar allt som har med can att göra. Minnet blir ju svårt att använda men att få igång knappar och motorer lär ju vara en baggis.

/Martin
av klantost
Jag kopplade plus och minus i can anslutningen och fick den att fungera har dock inte testat hur länge den fungerar. Men okej hur gör man en egen styrbox då? eftersom allt fungerar just nu så tar jag inte risker utan frågar därför hur jag kan göra en egen styrbox några svar?
av klantost
Fungerade att ha igång den i mer än 1min =)

"on step ahead of you"
av klantost
Uhm ett problem bara kvar att fixa det är en liten balk som gör att jag inte kan dra stolen framåt eller bakåt.... några ideér hu rjag skall fixa detta?
av NCR
klantost skrev:Uhm ett problem bara kvar att fixa det är en liten balk som gör att jag inte kan dra stolen framåt eller bakåt.... några ideér hu rjag skall fixa detta?
Du får bygga en v70 runt stolarna så kommer det att passa. :D
av klantost
hehe kanske inte det enklaste :P funderar på om man inte bara kan höja så det blir lika högt med typ brickor? kan det hålla?
Motoroljenivå

Jag bytte oljestickan på en V60AWD D4 fö[…]

Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]

Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]

Icarsoft cr max och Biltemas dosa för Volvo.