Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nässenisse
Hejsan. Undrar om någon vet hur lång tid det tar och om det är krångligt att byta hela bensinslang från
filtret ända fram till motorn.

Volvo V70 -01 Bensinmotor 170HK.

Vänl Häls NN :D
av MickeM
Efter att ha läst ditt andra inlägg, undrar jag om den sista mekanikern tittade på bilen och konstaterade läck i bränslefiltret, eller bara hade det som teori baserat på din berättelse?

Varför ska du byta bränsleslang hela vägen fram?
Det är ju filtret som läcker, eller hur?
av nässenisse
Hejsan MickeM. Jodå jag kom så långt att vi bytte bensinfilter på verkstaden. Men då gick inte slangkontakten i lås
på det nya bensinfiltret. Det är vanligt på äldre Volvo att de brukar bli slitna och att det ska finnas en liten gummiring
i kontakten som gärna faller loss. Enligt Bilmekken.
Utan han provosoriskt låste den med buntband.
Jag frågade om det finns lösa kontakter till bensinslangen men han sa att då måste man skaffa hela slangen från filtret till motorn.
Jag undra om det var ett stort jobb om det var tidskrävande (det kostar ju pengar). Som alla vet.
Han hade inte gjort detta jobb någon gång, så han kunde inte svara mer än att han inte trodde det.

Därav frågan. En ny bensinslang kostar 800 kr.

Häls NN
av nässenisse
Tack för ditt svar Klacken. Ska undersöka detta med kontakterna. Har läst länken. :D
Vi får se hur det löser sig.

Häls NN
Byta bärande balk 940

Finns verktyg att hugga loss punktsvetsar med. Jag[…]

Nix, funkar inte i AAOS, däremot i Sensus...

Aj :-o låter inte rimligt att du ska st&a[…]

Vadf din volvoverkstad än säger så[…]