Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kaxe
hade T5:an inlämnad och för byte av luftmängdmätare samt nya stift och efter bytet så rycker den och hackar på tomgång när driven är i på automatlådan, mycket irriterande. lägger jag i neutralen så verkar tomgången vara helt lugn och jämn och lägger jag i driven igen så rycker det och hackar så man nästan tror att motorn ska stanna, WHAT?
Användarvisningsbild
av greeeken
Kaxe skrev:hade T5:an inlämnad och för byte av luftmängdmätare samt nya stift och efter bytet så rycker den och hackar på tomgång när driven är i på automatlådan, mycket irriterande. lägger jag i neutralen så verkar tomgången vara helt lugn och jämn och lägger jag i driven igen så rycker det och hackar så man nästan tror att motorn ska stanna, WHAT?

Jag skulle åka tillbaka då.
Det blev värre än vad det var innan.
av rob.nilsson
Skriv gärna vad felet var....
av Daddan
Är det inte det berömda gasspjället som är felet då?
Användarvisningsbild
av Kaxe
den har slutat rycka själv utan att något gjorts , vet ej vad detta berodde på.
av perans69
det tar ett tag innan luftmängdsmätaren lär sig de nya värdena så därför så kan bilen gå lite halv pissigt efter bytet men efter en ca 15-20 gånger så skall den gå bra.det är samma sak med chippning med autolåda. lådan lär sig hur du kör så i början kan växlar hänga sig..men i slutändan går det bra.
Motoroljenivå

Jag bytte oljestickan på en V60AWD D4 fö[…]

Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]

Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]

Icarsoft cr max och Biltemas dosa för Volvo.