Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har en V70 D5 03 automat ger snart upp . Vid fullgas från stillastående går den perfekt på ettan å tvåan sedan i trean vid ca 3000 varv går den in i limp home . Släpper gasen å ca tio SEK senare slocknar limp home å den går ok igen . Jag har bytt tank pump . Högtrycks pump . Spridare .rengjort tanken .bytat bränslefilter .kollat med felkods läsare vida får fyra felkoder .ecm 2501 ,2502,2503,2505 . Dom tvåförsta att det är för hög tryck å dom två sista för lågt tryck . Sedan kan den dö vid körning bara att vrida av tändning å starta igen å den går perfekt .har bytat kamläges givaren med . Börjar få slut på ideer . Inga alger i bränslet .
Moparheaven skrev:Jag har en V70 D5 03 automat ger snart upp . Vid fullgas från stillastående går den perfekt på ettan å tvåan sedan i trean vid ca 3000 varv går den in i limp home . Släpper gasen å ca tio SEK senare slocknar limp home å den går ok igen . Jag har bytt tank pump . Högtrycks pump . Spridare .rengjort tanken .bytat bränslefilter .kollat med felkods läsare vida får fyra felkoder .ecm 2501 ,2502,2503,2505 . Dom tvåförsta att det är för hög tryck å dom två sista för lågt tryck . Sedan kan den dö vid körning bara att vrida av tändning å starta igen å den går perfekt .har bytat kamläges givaren med . Börjar få slut på ideer . Inga alger i bränslet .
Spjällhuset?
Samma fel på tantens -02:a. byte motorkuddar, vacuumslangar, ja byte i princip allt vad det gäller i vacuumväg och tryckrör IC. regulator till vnt men det visade sig vara turbon som var skrot. den byggde upp ett övertryck pga av att VNT var utsliten i turbon..

Kolla om du har någon i din bekantskap som har en turbo du kan eventuellt låna eller så köper du en begagnad på skroten.

Tar inte så lång tid att byta men det är svettigt och trångt. gäller att trixa upp turbon i mellan motor och torpedväggen

Någon som hittat ett sätt att stäl[…]

Betalade 3500 för det inkl. tryckrulle p&arin[…]

Trådskaparen hade en S9 med kabel. Jag utg&[…]

Aj :-o låter inte rimligt att du ska st&ari[…]