Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ceska skrev:Du menar väl själva reflektorer (det som blänker)?
Nope.
SBergdahl skrev:UV ljus bryter ner plastens ytskikt så dåliga lampor kan bryta ner plastens insida på samma sätt som solljus bryter ner utsidan.

Om jag var du hade jag försökt få tag i en begagnad halogenstrålkastare billigt och testat att ta isär den först.
Ja det får man nog göra, frågan är då om man kan hitta nytt plastglas, använda glas till de äldre modellen av strålkastare eller polera upp dem man redan har.
Läste häromdagen att man kan stoppa in lamphuset i ugnen på 100 grader i 5 min, då ska tydligen limmet lossna. Får försöka hitta tid så jag kan hitta en lykta bara så man kan testa lite.

Men är det någon som vet vad det är för sorts lim?
tiquz skrev:Läste häromdagen att man kan stoppa in lamphuset i ugnen på 100 grader i 5 min, då ska tydligen limmet lossna. Får försöka hitta tid så jag kan hitta en lykta bara så man kan testa lite.

Men är det någon som vet vad det är för sorts lim?
100 grader tror jeg er för varmt. Menar jag har läst runt 70-80 grader, men lite längre tid än 5 min.

Vadf din volvoverkstad än säger så[…]

Har provat det, men det fungerar inte.

Har du haft samma jacka/byxor på dig nä[…]

snö

@lennarte , Snart kommer ogräset då? :[…]