Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Putte37
Hej jag har problem med instrumentet på vår V70 2004. Det verkar vara pixelfel I inforutan och den gula varningstriangel lyser. Nu har jag plockat isär instrumentet i hopp om att hitta någon kallödning men hittar inget. Är det någon som vet tillvägagångssätt för att få det att funka igen??? Hittar en massa om -02 o -03:or.
Mvh Patrik
av andersuw
En -04 har den nya och bättre varianten av DIM (kombinationsinstrument) som sällan går sönder till följd av sprickbildning i lödningarna. Pixelfelet kan ju tänkas bero på ett fel i själva displayen och går möjligen att avhjälpa genom att man bara byter den delen om man kan plocka den från en begagnad DIM av samma typ. Beror ju lite på hur svårt lödjobbet ser ut att vara. När det gäller varningstriangeln: Har du kollat att du inte har något verkligt fel på bilen som förklarar varför den lyser?

Det finns ju också firmor som åtar sig att laga instrumentet, t.ex. den här:

http://www.obdtuning.se/sv-SE/reparatio ... 70-6663009

Gissar att det de vanligen reparerar är de äldre instrument som monterades före 04 men det är ju fullt tänkbart att de vid behov kan laga även den senare variant du har.

Någon som hittat ett sätt att stäl[…]

Betalade 3500 för det inkl. tryckrulle p&arin[…]

Trådskaparen hade en S9 med kabel. Jag utg&[…]

Aj :-o låter inte rimligt att du ska st&ari[…]