Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Exyzäta
Jag har Naos på min S60 2.5T awd som vinterfälgar. De är svarvade i hålet för att passa.
Bild
Bild

Skickat från min iPad med Tapatalk
av andersuw
StefanN skrev:Kan tänka mig att du behöver 17"
Så vitt jag vet skall det räcka med 16 tum på en T5 i den här generationen. Det är vad jag har på min V70 T5 -02 (dock ej Naos utan Mimas och Metis). 15 tum går däremot inte.
Användarvisningsbild
av Jazzy
jeager skrev:Mjaaa på dom fälgar jag har nu till bilen sommar och vinter har inpressning 49 mm
Tvekar på att ET-50 som Naos har skulle ställa till det.
Nej, då skall det gå bara du svarvar upp hålen. Har lite dålig koll på S60, men till en V70 -01 jag hade ble jag tvungen att använda spacerplattor när jag köpte fälgar från en nyare bil. Lycka till, snygga fälgar :)
av jeager
andersuw skrev:
StefanN skrev:Kan tänka mig att du behöver 17"
Så vitt jag vet skall det räcka med 16 tum på en T5 i den här generationen. Det är vad jag har på min V70 T5 -02 (dock ej Naos utan Mimas och Metis). 15 tum går däremot inte.

Har Volvo Metis 16 tum nu på vinterdäcken till den S60 T5 -05 jag har. Allt annat än vackra fälgar i mitt tycke.
Det går bara fint att ha dessa 16 tummare men man får nog inte in så mycket mer än en tjuga mellan bromsoket och fälgen.

En del 16 tummare orginal går bra och en del går inte bra till T5. Den informationen gällande samtida fälgar finns på volvos hemsida.

Någon som hittat ett sätt att stäl[…]

Betalade 3500 för det inkl. tryckrulle p&arin[…]

Trådskaparen hade en S9 med kabel. Jag utg&[…]

Aj :-o låter inte rimligt att du ska st&ari[…]