Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Några 14,2 V har/hade du med all säkerhet inte i batterierna. 14,2 V är ungefär vad generatorn i bilen kan förväntas ge. Ett fulladdat batteri i vila håller ca 12,7 V. Jag tror att du bör se till att få bilen till någon firma som begriper sig på bilel. Det kan vara något enkelt fel men också något ganska knepigt, t.ex. defekt centraldator (CEM).
Jag hade nåt liknande på min S60 för nåt år sedan,den tömde ett full-laddat batteri på knappt 5 timmar.
Visade sig att det var generatorn som drog ut batteriet.
Fick ett tips som gjorde att jag upptäckte det,kände på generatorn som var varmare än vanligt (när motorn varit avstängd)
Tackar.

Idag har jag hållit på med bilen hela dagen. Och gjort följande:

* Kollat alla säkringar i bilen. Ingen säkring var trasig.
* Slipat rent på plåten bak där batteri Minusen jordar i chassit.
* Monterat ett nytt batteri i bilen.
* Bogserat igång bilen.

Men nu så klickar det inte längre som det gjorde i instrumenteringen som påminde om när ett batteri håller på att ta slut. Nu är det däremot knäpptyst och klickar inte ens i startmotorn när man försöker starta bilen.

Så nu är frågan.

* Tror ni att det är startmotorn som är trasig? Eller finns det något relä eller nåt som sitter innan startmotorn som gör att det inte kommer någon ström till startmotorn med tanke på att det inte ens klickar i startmotorn?

Bilen gick och rulla igång hur lätt som helst och bilen gick precis som den ska. Och inga felsymtom eller nåt.

Så vad tror ni?
Har du kollat den anslutning till startmotorns solenoid som jag pekade på i mitt första inlägg?

Någon som hittat ett sätt att stäl[…]

Betalade 3500 för det inkl. tryckrulle p&arin[…]

Trådskaparen hade en S9 med kabel. Jag utg&[…]

Aj :-o låter inte rimligt att du ska st&ari[…]