Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av snowman
Hej!

Vi har varit runt och tittat på en del bilar och vi har stött på en V70(Nya) - 00-01 som ser ut på följande vis:

Bild
Bild

Fler bilder finns här: http://www.facebook.com/album.php?aid=7 ... 1976&saved#

Vi har gnuggat med fingrarna där och skitig blir man men man får ingen kladdig olja?

Efter som jag vet att byte av packningar just här är extremnt dyrt(10 000 kr klassen) så undrar jag nu om denna bil lider av läckage?

Tack på förhand.

snowman
Användarvisningsbild
av camaro69
Köp, mer torr och fin kan den knappt vara.

Om den läcker, är den rejält nersölad.

:D
av snowman
camaro69 skrev:Köp, mer torr och fin kan den knappt vara.

Om den läcker, är den rejält nersölad.

Menar du alltså att det inte är en överhängande risk att "läckan" blir värre?

Analyzerar man bilderna mer ingånde så ser det ut som att det har varit en något större läckage sen tidigare, detta har dock torkat. Men sen har det blivit ytterligare ett läckage, detta är dock i dagsläget något mindre än de äldre.
Användarvisningsbild
av camaro69
Det går ju aldrig att garantera att saker och ting inte går sönder eller blir värre.

Men efter att ha sett hundratals från undersidan så skulle jag inte vara orolig att köpa den bilen. Fläcken kan komma från vad som helst. Någon som spillt i samband med påfyllning eller dyl.

Du får nog leta igenom varenda bilhall om du skall hitta en helt perfekt bil, eller köpa helt nytt.

Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]