Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Frigge
Rogge-Johansson skrev:
assar skrev:Felet på min bil var att kontrollpanelen till stereon slog ut något system i bilen så att den inte gick att låsa, instrumenten slocknade fläkten gick inte stänga av mm.

När bilen stod på verkstaden så sade en ansvarig där att det skulle gå på maskinskadan eftersom den även täcker styrenheter...döm om min förvåning då jag fick ett telsamtal ett par veckor senare med beskedet om att "det gick på 23800:- totalt" och det inte gick på maskinskadan eftersom det inte var en motorstyrningskomponent. BAH
Jättekul besked, kan de verkligen göra så, borde man inte få ett kostnadsförslag som ska gälla ???
en fråga bara...

När dom ringde och sa detta var bilen REPARERAD då eller skulle dom fixa den efter samtalet???

Så många faktorer som spelar in, här är ett exempel.

En kund kommer in till mig, kastar nonchalant nyklarna på bänken och säger -Fixa bilen...

En sån kund ringer man sällan upp om kostnader, man fixar till den bara :wink:

En annan kund ringde och ville boka in sin C70 cab på service, jag la upp arbetsordern på datorn och sa snällt...-vill du veta vad servicen kostar??

Varpå kunden med en otrevlig och tyken ton säger.

-Jag skiter väl i vad det kostar bara du ger mig en tid :o

(tror ni jag ringer upp den kunden om jag hittar några fel under servicen och undrar om jag ska reparera det samt speca upp priser???)

Fast ofta när man hör såna här historier så hör man sällan hela sanningen, alla här inne hör bara den förbannade kundens version, inte vad som har sagts innan.

Som alla vet så har människan en tendens att vrida saker och ting till sin egen fördel :wink: (obs så är inte fallet alltid givetvis)

En av dom största tabbarna man kan göra är att säga till en kund.

-Jajamensan det går på garantin (utan att ha kollat upp ALLA fakta)
Då står man där sen med k.... i brevlådan och hela dan är förstörd :*O/

Efter 20 år på volvo så kan jag komma till jobbet i tron att man har hört allt som kan hända en kund och hans bil, men en sak är säker.
Det har man inte :P

Håller med till 100%.

Det är inte alltid lätt.
Motorhaveri s60 2.4T

Enda sättet att få svar är nog att[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]