Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Eriksson87
Låset är väl mekaniskt med nyckeln? Varför går det inte?

Skickat från min D5803 via Tapatalk
av Schmoyoho
Kan kärva ihop. Spreja någon väl vald låsolja och låt den verka kanske? Kolla om du har låskolv på bakluckan eller hissa bilen och fixa en plusmatning så att du får ström nog för att låsa upp den. Tror det går att koppla plus på startmotorns plusmatning? Något sånt.
av mali78
Låset är helt stumt. Rör sig ingenting så förmodligen är det trasigt också fastän jag aldrig har använt det
av garinge
Så var det på tjejpolarns V70 med när jag skulle hjälpa henne, tog 15min med dränkande av 5-56 i omgångar och försiktigt vrida fram och tillbaka så släppte det tillslut, klart låste beckar ihop när det aldrig används :)
av mali78
Ska testa med smörjmedel annars får det bli släpvagnskontakten.
Tack för hjälpen :)
av mange38
ot men blev nyfiken när ni skriver mata via uttaget till draget funkar det på alla ?har den gammal kopplingplinten
skulle man kunna tex ladda bateriet den vägen?
ute efter en bra lösning till underhållsladda min d5 å det vore ju nice kunna göra en sån kabel i stället för montera nytt uttag
av 2ägaren
Du köper bara en powerbank för mobiler, minst 5000mah som tex den här

http://www.made4men.se/monster-powerban ... oCuifw_wcB

Sen köper du på ebay en trådlös mottagare som man kopplar in i usb uttaget på powerbank, samt trådlös laddare. Monterar laddaren på golvet i garaget, mottagaren under bilen sen laddas den automatiskt när du parkerar :D

Är det bara privatpersoner som ska pungsl&ar[…]

snö

Svarar till mig själv. Det går fort nu.[…]

XC60 MY27

MY26 hade räckvidd ren eldrift (blandad k&oum[…]

Nyckeln hittar vi inte inne i bilen ivarjefall, al[…]