- tis 11 okt 2016, 16:03
Nu när de övriga två problemen med kärran är borta, tickande lyftare och hackande vid acceleration så tänkte jag ge mig på det sista som just nu inte är mer än störande.
Bilen är sporadiskt svårstartad. Det är alltid vid varm motor som detta händer och ibland går det galant. Kommer jag ut på morgonen tuffar bilen igång som vanligt. Kör jag i 10 minuter till affären, går in och handlar snabbt och sen ska starta den igen tar den någon sekund extra på sig att starta. Det är precis som att den drar runt tungt.
Detta är kontrollerat:
Inga felkoder i VIDA
Kontrollerat returflödet på spridarna
Kört en spridarrengöring
Någon som har en idé? Har läst något om bränsletrycksregulator. Känns tråkigt att gissa men utan felkoder är det svårt.
Skickat från min ALE-L21 via Tapatalk
Bilen är sporadiskt svårstartad. Det är alltid vid varm motor som detta händer och ibland går det galant. Kommer jag ut på morgonen tuffar bilen igång som vanligt. Kör jag i 10 minuter till affären, går in och handlar snabbt och sen ska starta den igen tar den någon sekund extra på sig att starta. Det är precis som att den drar runt tungt.
Detta är kontrollerat:
Inga felkoder i VIDA
Kontrollerat returflödet på spridarna
Kört en spridarrengöring
Någon som har en idé? Har läst något om bränsletrycksregulator. Känns tråkigt att gissa men utan felkoder är det svårt.
Skickat från min ALE-L21 via Tapatalk