Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av para
Har haft 2st XC90. En 2,5T som jag köpte ny -2002 och en ny D5 185hk 2005 som jag sålde i våras till förmån för just en Hyundai SantaFe 2,2 CRDi-2007.
Kan bara säga att jag ångrar mig...... ...........Går inte jämföra komforten, körbarheten, genomtänktheten mm.
Prismässigt skiljer det 120tusen (500 mot 380 före rabatter) men då saknas mycket i Santan som inte ens går att få. Tex Xenon. Lägg sen på minst 20.000:- för en dieselvärmare och 15.000:- för att byta ut burkstereon i Santan så är det inte så stor skillnad längre. Sen att kupemattorna i en bil för nästan 400tusen är av universaltyp ala Biltema och har en passform till knappt 50% visar att Hyundai och dess återförsäljare hare en låååång bit kvar.

Snittade nog 1,2l/mil mot 0,95l/mil (2,5T jmf d5 185hk, båda automat). Båda lika sköna att köra. Lilla 163hk dieseln är dock ett gränsfall.

Nu får jag stå ut nått år till innan XC60 kommer för en sån blir det nästa höst.
Användarvisningsbild
av VolvoBM
Brezzz skrev:Köp du en hyundai så blir livet lättare :roll: http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story ... 15,00.html
Jag gillar när en teknikansvarig säger:
"Men är det rimligt att två personer ska kunna hålla emot bilen om man hissar upp framhjulen och gasar fullt med 170-hästarsmotorn?
– Ja, om garagegolvet är lite skrovligt och domkraftens hjul dåligt smorda, ja då borde det räcka, säger Ove Skott på Hyundai
. "
(citatet saxat från Aftonbladet, se länk ovan...)

Sedan kan man ju fråga sig vad som hade hänt om difspärren plötsligt börjat fungera.... :lol:

Nej nog är en XC90i i en annan klass, skönare bil att färdas i får man leta efter. Men felen är rent av pinsamma. Frågan är om det finns något bättre? Tveksamt, men tips mottages gärna.
av grabb85
Själv hade jag nog valt en begagnad xc90, just för att jag anser att det är mer rimligt att åka i en skön och go volvo med bra kvalite och komfort även om den är 2-3 gammal än att köpa ny såkallad skitbil och åka lite småkasst just för att få den ny.

eller är det bara jag som tycker det skulle va lite skönare att komma med med en xc90 än en budgetbil som hyndai som stinker budget och lågpris typ som Lidel fast bil istället för mat.
Användarvisningsbild
av camaro69
Är man snålvarg, så åker man lågprisskit.

Vilka bisarra jämförelser, med Koreacrap.

Är Volvon så dålig, eller?

Snåljåpar, gå upp en klass i stället. :wink:

:D
av sportbilsentusiasten
camaro69 skrev:Är man snålvarg, så åker man lågprisskit.

Vilka bisarra jämförelser, med Koreacrap.

Är Volvon så dålig, eller?

Snåljåpar, gå upp en klass i stället. :wink:

:D
Hehe, kan man snacka snik i dessa prisnivåer?

Testat båda o Santa´n har ingen suck, Volvon är överlägsen i allt.
Stolar, stereo, kraftöverföring mm mm mm.
O inte är den SÅ m dyrare heller...
Sen finns det inte flexibla lastnätlösningar på Fe´n - man vill ju inte ha lasten i nacken vid hård inbromsning/krock!
Tack för input!

Santa´n är inte längre ett alternativ.
På SUVsidan är det nu bara XC90 kvar på "listan" efter att ha sorterat bort en efter en av konkurenterna.

På buss-sidan finns Smax/Corolla Verso kvar. Ford är dock inte heller ett under av kvalitet...
(ska vara frugans bil o hon gillar Verson´s design. Ja, jag vet...)
Motorhaveri s60 2.4T

Enda sättet att få svar är nog att[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]