Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av boppinjimmy
2016-10-03 09.34.38.png
2016-10-03 09.34.38.png (853.95 KiB) Visad 508 gånger
Har bytt o-rings packningar på bägge rören men ett läcker ändå. Funderar om en ny styrväxel måste köpas? Finns 2 modeller hur ser man vilken man ska köpa? Var köper man billigast skilde flera tusen i pris från i Sverige och från Tyskland. /Jimmy
av ThunderAce
eftersom det skiljer mellan olika växlar får du läsa av den lappen som finns på din och söka efter likadan
artikelnumret ska finnas på en vit lapp med streckkod under värmeskölden som finns på styrväxeln.
bytte på svärfars V70 och de var enda sättet att hitta en som passar enligt JB som han ville köpa ifrån
av garinge
Jag hade läckage runt min styrservo på en 01 V70, mekonomen fixade detta, dom trodde först det var returröret men visade sig vara ett sånt rör du visar, dom konade om båda sidorna och då blev det förkort, så dom tillverkade ett i koppar, så det håller tätt och fint... så försök skapa ett eget eller få en verkstad och göra det, blir bra mycket billigare...

jag fick betala 60 för röret och typ 800 för tillverkning och montering, så det var klart värt det, samt fick tillbaka pengarna för röret jag köpt från volvo, way billigare än att byta hela styrväxeln som volvo sa att man behövde göra :)

Diskussioner om elpriser, när man ska tv&au[…]

Byta bärande balk 940

Hade satsat på att byta hela biten du kapat […]

Rtti trafiktjänst navigation

Jag har haft det omvända. När mång[…]

Låser jag bilen, går in med nyckeln o[…]