Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Knatch
Efter cirka 4000mil med Biltemas spindelled så är dom nu sopslut. Inte dåligt för ett styckpris på 199kr/st då (1.5år)
Om jag ska recensera dom lite kort så tycker jag att dom fungerar bra i stadsmiljö. I lite högre hastigheter på spårig notorväg så har bilen blivit nervös. Inte så stor skillnad på orginalspindlarna från volvo men jag som kört samma bil så många mil med olika spindlar märker det.
Nu undrar jag om någon har nåt förslag på prisvärda spindlar? Volvos "egna" kostar 920kr st och är Absolut inte aktuellt. Biltema har 2 olika modeller till s60, en svart och en silverfärgad. Har någon provat dessa? Hur är passformen? Kvalitet? Mina länkarmar är från mekonomen och biltema spindlarna fick filas lite i hörnen för att passa, ett ingrepp jag gärna avstår ifrån att utföra.
Biltema spindlarna idag är inte från samma tillverkare som dom jag köpte, annars hade jag köpt dom igen.
av Ceska
Varför köpa biltemas "no name" när man i princip för samma pris kan köpa på nätet med 5 arbetsdagars leverans från kända tillverkare som Lemförder (förmodligen Volvos original leverantör) , TRW, Meyle etc.
av Knatch
Ceska skrev:Varför köpa biltemas "no name" när man i princip för samma pris kan köpa på nätet med 5 arbetsdagars leverans från kända tillverkare som Lemförder (förmodligen Volvos original leverantör) , TRW, Meyle etc.

Berätta mer ! Var beställer jag dessa?
av Ceska
http://www.bildelaronline24.se (Från tyskland, levereras till dör med UPS, finns en nackdel att dem har ingen ombud, så om du eller någon inte är hemma kan leveransen fördröjas)

http://www.autopartsmarket.eu (Från lettland, leveraras mes Posten till närmaste ombud som jag tycker är smidigast)

Finns säkert flera, det är dem jag beställer ifrån oftast. Retur för båda står man själv för, så man måste vara säker på vad man beställer, om man inte vill pynta ut typ 400 kronor och uppåt för returen.
av Knatch
Mina länkarmar är köpta på mekonomen och biltemas spindelled passade inte utan att slipas lite på kanterna. Detta ingrepp vill jag inte göra om,
så det får nog bli nya spindelleder på mekonomen som passar till 100% (kommer prova på deras länkarm i butiken innan jag köper).
Det värsta som finns är att plocka ner allt och behöva montera tillbaks den gamla skiten för att delarna inte passade.

Edit:
Eller det var inte länkarmens fel utan den delen som spindelleden monteras på. Vad den nu heter.
Har någon varit med om det förut?

Diskussioner om elpriser, när man ska tv&au[…]

Byta bärande balk 940

Hade satsat på att byta hela biten du kapat […]

Rtti trafiktjänst navigation

Jag har haft det omvända. När mång[…]

Låser jag bilen, går in med nyckeln o[…]