Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Funkar inte för mig iaf. Men vad ville du visa?
Kolla det jag skrev tidigare, Generatorn Spännrulle Löprulle osv.
Ta av agreggatremmen o känn på hjulen så hittar du säkert den som är trött......
Om du är kunnig så kan du byta dessa själv, om inte så lämna
bilen till vilken Mek som helst för att byta det som kärvar-
Behöver inte ens bli "dyrt".
Såg videon och det påminner om ett fel jag hade. Jag hade ett vinnande och rasslande ljud och det var balasterna för xenon i extraljusen som levde om.

Är lite osäker om du har en fläkt till databoxen. Öppna locket till den. Är felet där lär det låta mer med öppet lock.

Wissel: det låter med stillastående motor
Filmen funkar för mig (Firefox, på Linux Mint 17) och ljudet låter inte som det skulle komma från generatorn, någon löprulle eller lager.
Missljud från motorn brukar följa varvtalet, men antar att det är konstant? Det här låter mer elektriskt, och det börjar alltså låta redan med nyckeln i läge I (radioläge)?

Prova lossa kontakten till strålkastarens höjdjustering! Möjligt att denna har havererat, och det man hör är i så fall en liten elmotor som tappat drivningen och förgäves försöker ställa strålkastaren i valt läge.
Läsbara hjulbultar. Igen

Jag lärde mig efter första gången […]

De som vinner på förändringen klag[…]

Samma problem på min Volvo c40. Usel kv[…]

Det finns bra instruktionsfilmer på youtube […]