Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vägkung
Volvo v70 06:a
Det fungerar att öppna luckan men inte låsa. Jag mätte på kontakten när jag "tryckte på fobben" och vid "unlock" kunde jag se att det var 12v, men vid "lock" blev det uppmätta värdet bara 0,2V, jag förstår ju att det måste till en större styrka för att det ska fungera.
Jag har bytt motorn till en ny, men samma problem kvarstår-
Jag provade att skifta polerna, och då fungerade det att låsa men inte öppna. Frågan är- vad ska jag felsöka?
Användarvisningsbild
av Någonting
Du vet om att det är en fördröjning på 10 minuter innan. luckan låser sig va?
av vägkung
Jag vet att det är fördröjning, och bilen har stått låst långt över 12 timmar utan att luckan blivit låst.
Låsproblemet började med att jag skulle tanka bilen, men när jag skulle öppna luckan var den låst, provade allt utan resultat. Åkte tillbaka hem och rev ner inredningen på höger sida för att komma åt låsmotorn så jag manuellt kunde dra tillbaka pinnen som låser luckan.
Har därefter provat två motorer, och bägge funkar så till vida att de drar tillbaka pinnen men inte låsa.
Den motor som satt i från början fungerade inte åt något håll.
Användarvisningsbild
av Någonting
Är gångjärnet till luckan helt? Den ska fjädra in luckan när den inte är helt öppen. Jag vet att låsningen av min lucka inte fungerade när gångjärnet var trasigt. Gångjärnet kostar ca 100 kr att ersätta och går att göra själv.
Läsbara hjulbultar. Igen

Jag lärde mig efter första gången […]

De som vinner på förändringen klag[…]

Samma problem på min Volvo c40. Usel kv[…]

Det finns bra instruktionsfilmer på youtube […]